Headsetit

Kaikki varustukseen liittyvä jutustelu

Moderators: Gary, Federal

Post Reply
User avatar
Tuom-asd
kapiainen
kapiainen
Posts: 385
Joined: Tue 11 Nov, 2008 00:23:44

Headsetit

Post by Tuom-asd »

Minkälaisia headsetteja porukalla on käytössä? Käyttökokemuksia ja suosituksia? PTT:itä saa myös suositella. Oma ihan kivasti palvellut kiinan swimmeri ja kopio Peltor ptt ei enää laula tuon mun Cobran puhelimen kanssa.
User avatar
laturi
puheenjohtaja
puheenjohtaja
Posts: 1484
Joined: Wed 19 Dec, 2007 19:47:13
Location: Kauhajoki

Re: Headsetit

Post by laturi »

Mullaki samanlainen hajonnut aikoja sitten. Sen jälkeen ostin Z-tacticalin vastaavan ja kesti pari kertaa jonka jälkeen johdot ilmeisesti meni poikki. Nykyään käytössä Cavalvyn valmistama vähän kalliimpi "bowman" -tyylinen, joka on toistaiseksi kestänyt hyvin. Lisäksi swimmeriin verrattuna bowmanista kuulee paremmin ympäröivät äänet, koska ei niin tiivis rakenne.

Nykyään mulla on myös keskiseltä ostettu Star Hunterin vehje, mikä ei varsinaisesti headsetti ole. Melko laadukas ja maksoi n. 20€. Sisältää mikrofoonin, jossa ptt samassa, sekä siitä piuhan päässä olevan korvakuulokkeen sangalla. Tulikokeena voitaneen pitää Ilveshukkaa, jonka kesti moitteetta ja vehje kestää edelleen. Ainoa ongelma, jotta nappi ei meinaa pysyä korvassa (ainakaan omassa) ilman teippiä tai päälle tulevaa lakkia.
Lauri Mäenpää
Hallituksen puheenjohtaja
-jm-
sohvakenraali
sohvakenraali
Posts: 1898
Joined: Sat 25 Aug, 2007 17:16:24
Location: Jalasjärvi

Re: Headsetit

Post by -jm- »

Kaikenlaisia swimmermaneja ja bowmaneja ollut, aika montakin, kaikki menee rikki jossain vaiheessa.
Sama juttu PTT:n kanssa, kaikki menee rikki jossain vaiheessa.

Taloudessa yksi kertaalleen tinauksista korjattu bowman, taitaa olla tuo http://www.ebairsoft.com/ztactical-z029 ... -5274.html
Tilasin samaan aikaan siihen U94 -tyyppisen PTT:n, se hajosi mystisesti joten hommasin uuden samanlaisen.

Itsellä yleensä tämmöinen käytössä http://www.varusteleka.fi/fi/product/ha ... miin/24256
Tuo on nyt ollut varmaankin vuoden verran käytössä ja jopa pysynyt ehjänäkin.
-Minkä ketteryydessä häviän, sen painossa voitan-
User avatar
Mazor
kapiainen
kapiainen
Posts: 529
Joined: Fri 05 Oct, 2007 10:32:33
Location: Seinäjoki

Re: Headsetit

Post by Mazor »

Kyllä bowman on melkeinpä paras tällaisista ei-kuulosuojain -headseteistä.
Radiopuhelimena käytin alkuun ja vieläkin metsäreissupuhelimena Alan 456R:ää. Todella hyvä puhelin, vaikka vähän kallis.
Mulla oli alkuun Cavalvyn tekemä bowman-kopio, pinni tais olla Icomiin mutta jouduin muuttamaan sen kaksipinniseksi pienen pähkäilyn kera.
Cavalvy kesti monta vuotta ja toimi todella loistavasti. Sitten siitä alkoi johdon päälliset halkeilemaan. Paikkailin pari kertaa ja ostin toiseksi headsetiksi Alan-merkkisen monofonin ja korvanapin siihen kaveriksi.
Halusin metsäpelejä ym. pelireissuja varten headsetin joka ei tulisi puristamaan päätä, koska pitemmän päälle bowmani aiheuttaa mulle päänsärkyä ja korvan taakse kivan kipupisteen suojalasien sangasta.
Lisäksi bowman-kopioissa esiintyy hengityksen kosteuden aiheuttamaa mikrofonin takkuamista. Tämän pystyy välttämään laittamalla elmu-kelmua teipillä tai pikaliimalla mikrofonin reikien päälle. Monofoni-korvanappi ei ole aiheuttanut ikinä mitään ongelmia, ja on mun luottoheadsetti pidempiin peleihin. Cavalvy on jäänyt kaappiin, mutta pitäisi olla toimintakuntoinen.
Ostin myös Midland/Alan 42 -LA-puhelimen, ja nämä samat headsetit käy siihen myös. Lälläri on jäänyt vähälle käytölle, kolmessa pelissä ollut mukana. Muuten lälläri ois parempi kuin PMR, mutta kun näitä ei ole oikein kenelläkään.

Sitten ostin Cobran 975-parin, kun oli alemyynnissä halvalla. Siihen headsetiksi Z-tacticalin tai elementin bowmanin U94 ptt:llä. En muista kumman tekemä, mutta taitaa tulla samalta tehtaalta joka tapauksessa...
Tangentit on takunnut näissä huomattavasti. Eka U94 oli täysin toimimaton, ja kun avasin sen paljastui vian syyksi toimimaton mikrokytkin. Se ei vain yhdistänyt, ja kun avasin mikrokytkimenkin ei siellä sisällä ollut sitä pientä sähköä johtavaa liuskaa mikä sinne olisi kuulunut... Toinen U94 takkusi headsetin ja ptt liittimistä. Tämä tosin tiedettiin jo etukäteen, ja ei siinä muuta kuin liittimet pois ja johdot yhteen juottamalla headsetti ja tangentti pysyvästi yhteen. Häiriöt katosivat sillä. Tämä headsetti on mun viikonloppuheadset, mikrofoni on peitetty elmukelmulla ja ei ole aiheuttanut ongelmia.

Jos aivan varmasti toimivaa headsettiä haluaa, niin suosittelen etsimään samalta valmistajalta kuin radiopuhelimen tekijä. Tai sitten ostaa jotain hunajaa maksavaa Peltorin tai muun aidon valmistajan headsetin, niitäkin saa pmr-puhelimiin.

Itse olen suositellut monofoni-korvanappi-yhdistelmää jos joku on kysellyt kevyttä ja varmasti toimivaa.
KOVA-Osasto + Pappa-Tiimi
Post Reply