Tukes kieltää Enola Gaye -savuheitteiden myynnin.

Kaikki varustukseen liittyvä jutustelu

Moderators: Gary, Federal

Post Reply
User avatar
Choke77
kapiainen
kapiainen
Posts: 465
Joined: Sat 06 Sep, 2008 19:45:03
Location: Koskenkorva, Ilmajoki

Tukes kieltää Enola Gaye -savuheitteiden myynnin.

Post by Choke77 »

http://www.hs.fi/kotimaa/V%C3%A4rikuula ... 4961890012.
Olikos se noita samoja savuja jota meilläkin on peleissä käytetty joskus? Niissä tais olla lähinnä kyllä se ongelma että ne ei tehnyt yhtään mitään...
Pappa-Tiimi
-jm-
sohvakenraali
sohvakenraali
Posts: 1898
Joined: Sat 25 Aug, 2007 17:16:24
Location: Jalasjärvi

Re: Tukes kieltää Enola Gaye -savuheitteiden myynnin.

Post by -jm- »

Jos ymmärsin oikein, niin vain valkoiset savut on pannassa.
Mulla on nimenomaan noita valkoisia.
Olen takavuosina heittänyt tasan kaksi savua, molemmat suutareita, eipä siis ole hirmuista luottoa mokomia keksintöjä kohtaan.
-Minkä ketteryydessä häviän, sen painossa voitan-
User avatar
Mazor
kapiainen
kapiainen
Posts: 529
Joined: Fri 05 Oct, 2007 10:32:33
Location: Seinäjoki

Re: Tukes kieltää Enola Gaye -savuheitteiden myynnin.

Post by Mazor »

Joo, nämä on niitä savuja mitä saa milgear, leka ym.

Oikeasti nämä on aivan onnettomia, jos mitään savupeittoa haluaa niin tarvitaan se 5 savua samaan kasaan.
Ainoa missä nämä jollain lailla toimisi olisi tuhottavan objektin merkkisavu. Tyyliin pommin efektisavu.

Kyllähän nämä aika kuumana palaa, mutta hyvin yleinen ongelma on että sytytyslanka tulee nykäistyä korkin mukana pihalle, tai muuten katkottua se jolloin savumassa ei pääse syttymään kunnolla. Olen paria kärvennellyt sytkärillä kun tuli kämmättyä sytytyslanka pilalle. Leikkasin pään auki puukolla ja sitten liekkiä massaan. Siinä meinaa vain polttaa sormensa, koska palaessaan massa kuitenkin sylkee kipinää. Jotta savu palaisi kunnolla, se pitää saada syttymään keskellä olevasta kolosta. Jos massa palaa vain päästä (eli ei sisältä) se sammuu koko ajan.

Emme menetä mitään vaikka nämä kielletään.
KOVA-Osasto + Pappa-Tiimi
Post Reply