Kypärän käyttäminen viikonloppupeleissä?

Kaikki varustukseen liittyvä jutustelu

Moderators: Gary, Federal

Post Reply
User avatar
SgtMad
Posts: 8
Joined: Fri 25 Nov, 2011 18:03:50
Location: Koskenkorva

Kypärän käyttäminen viikonloppupeleissä?

Post by SgtMad »

Moro!

Kun en ole teidän peleissänne vielä ollut, niin kysyn että onko kypärän käyttäminen viikonloppupeleissä yleistä/kannattavaa? Galleriaa olen selaillut, mutta siellä ei plajoa kypäriä näkynyt. Tarkoitushan olisi tulla pelaamaan, kun kelit vähän lämpenevät ja saan varusteet ja aseen kuntoon.

Kysyn vielä tässä samalla, että minkä värisiä hihanauhoja käytätte, kun itseltä löytyy vain keltainen ja punainen?

En löytänyt aiheesta viestiketjua joten tein uuden.
User avatar
Mazor
kapiainen
kapiainen
Posts: 529
Joined: Fri 05 Oct, 2007 10:32:33
Location: Seinäjoki

Re: Kypärän käyttäminen viikonloppupeleissä?

Post by Mazor »

Ei muuta kuin tervetuloa joukkoon tummaan! Kypärää saa käyttää vapaasti, mutta se ei tuo mitään peliteknistä lisäsuojaa. Jos saat osuman kypärää, se on sama kuin mihin tahansa muualle kehossaan ja oikeuttaa menolippuun offarille. Toki kypärä suojaa päätä iskuilta ja osumilta, pipon läpi voi tehdä kipeää. Kypärä on kuuma, painava, epämukava ja paljastava ja siksi harvemmin käytetty.

Nauhan värillä ei yleensä ole väliä, kunhan se on riittävän leveä. Sininen ja punainen ovat yleisimmät ja suositeltavat.
Last edited by Mazor on Wed 25 Jan, 2012 22:54:59, edited 1 time in total.
KOVA-Osasto + Pappa-Tiimi
Vulcan
sohvakenraali
sohvakenraali
Posts: 814
Joined: Sat 15 Sep, 2007 18:15:41
Location: Jalasjärvi

Re: Kypärän käyttäminen viikonloppupeleissä?

Post by Vulcan »

Kypärä on lähinnä ulkonäkösyistä käytössä, eli oman harkinnan ja mieltymyksen mukaan käyttöön vaan;) Omasta mielestä kypärä tehopelikäytössä on turhake, koska turha paino ja mahdollinen kosteudesta johtuva kiiltely.

Hihanauhan värillä ei ole väliä, koska viikkopeleissä pelataan lähes poikkeuksetta vain nauhattomat vastaan nauhalliset pelejä.

edit. Mazor kerkes ensin, voeha pannahinen^^
Lauri "Vulcan" Seppälä
User avatar
SgtMad
Posts: 8
Joined: Fri 25 Nov, 2011 18:03:50
Location: Koskenkorva

Re: Kypärän käyttäminen viikonloppupeleissä?

Post by SgtMad »

Selvä. Ulkonäkösyistä sitä olen hommaamassakin. Vaasassa olen pelaillut, mutta siellä niin pienet porukat eikä edes ole tietoa onko pelipaikka luvallisessa käytössä. Muutenkin vaasaan pitempi kuin jalasjärvelle.
-jm-
sohvakenraali
sohvakenraali
Posts: 1898
Joined: Sat 25 Aug, 2007 17:16:24
Location: Jalasjärvi

Re: Kypärän käyttäminen viikonloppupeleissä?

Post by -jm- »

Ulkonäkö- / fiilissyistä itsekin taannoin käytin kypärää, tuli sitten vain jossain vaiheessa syystä tai toisesta kaupiteltua ne pois.
Jonkinlaista "delta" kypärää olen aina välillä tuumaillut hankkia, ei vain ole tullut riittävän halpaa versiota vielä vastaan.

Koskenkorvalta kulkee täällä meidän viikkopeleissä säännöllisesti pelaajia, samoin muualtakin Ilmajoelta. Itse asiassa täällä kulkee todella paljon pelaajia ympäri etelä-pohjanmaan.
Mazoria matkiakseni, terve tuloa vain joukkoon kummaan.
-Minkä ketteryydessä häviän, sen painossa voitan-
User avatar
Choke77
kapiainen
kapiainen
Posts: 465
Joined: Sat 06 Sep, 2008 19:45:03
Location: Koskenkorva, Ilmajoki

Re: Kypärän käyttäminen viikonloppupeleissä?

Post by Choke77 »

Kyllä sitä itselläkin on muutaman kerran ollut kypärä peleissä ihan fiilissyistä, toki huvitti että kun se kypärä on ollut päässä se on ainakin 3 kertaa pelastanut varmasti kipeältä pään lyömiseltä saluunan terassilla (en ymmärrä miten hakkaan sitä päätäni siihen niin ahkerasti) :D

Syy miksi sitä ei juurikaan tule käytettyä on se että tuossa PASGT-mallissa ongelmaksi muodostuu se että kun makaa niin se kypärän niskaosa painaa kypärää typerästi "silmille", ja sitten taas tuo jenkkien teräskypärä painaa kun synti eikä sitä muutenkaan tee mieli pitää päässä.

Ei siitä toki pääse mihinkään että ei se komeen näköstä oo kun on kypäräkin päässä, mutta kummikin nyt ehkä enemmän nykyään panostaa varusteissa toimivuuteen kun ulkonäköseikkoihin. (Sen verran rumakin olen että ei se kypäräkään pelasta tilannetta) :lol:


Tervetuloa vaan mukaan joukkoon, nähdään pelikentällä
Pappa-Tiimi
Post Reply