Palautetta peleistä

Jutustelu peleistä.

Moderators: Gary, Federal

Post Reply
Soosi-
sn1per
sn1per
Posts: 247
Joined: Fri 23 Nov, 2007 06:35:58

Palautetta peleistä

Post by Soosi- »

Kirjoitan tähän suoraan asiat ilman pidempiä jorinoita.
Sen suurimman v-käyrän nostatuksen aiheutti 45 minuutin ruokatauko, jos on tarve syödä niin jää pois erästä tai syö erien välissä. Tämä 45 minuutin tauko minulle ja parille toiselle aiheutui erän alussa putoamisesta, jonka jälkeen odoteltiin että kaikki saivat syödä rauhassa ja puhua toisten kanssa lisää.
Eikö eriä olisi voinu jaksottaa vartin peli ja poikki, oli kentällä 2 tai 10 jäljellä? Tästä taas aiheutui se kun 90% pelaajista olisi valmiita uuteen erään, muutama tulee kentältä lataamaan, syömään ja puhumaan. Taisin pelata jopa 4 peliä sekä yhden erän korjasin asetta 3,5h aikana, jonka jälkeen sain päivästä tarpeeksi.

Lyhyesti virsi kaunis; liikaa odottelua, liian vähän peliä.
User avatar
roskaposti
Kaasukalle
Kaasukalle
Posts: 116
Joined: Sun 26 Aug, 2007 20:13:26
Location: Jalasjärvi
Contact:

Post by roskaposti »

Olen samaa mieltä soosin kanssa. Jos haluaa syödä, on minun mielestäni parempi niin että jättää yhden erän välistä. :blackeye
User avatar
Repta
rahastonhoitaja
rahastonhoitaja
Posts: 654
Joined: Fri 14 Sep, 2007 20:11:12
Location: Jalasjärvi

Post by Repta »

Juu, tuo ruokatauko todellakin venyi aivan liian pitkäksi. Ei yhden makkaran paistoon ja syömiseen saa kulumaan enempää kuin 5 minuuttia. Ja kun erien välit ovat lähes aina yli 5 minuuttia, mielestäni tuo ruokatauko, ainakin nykyisellä mallilla, on aika turha.
Kalle Seppälä
Hallituksen jäsen, rahastonhoitaja
Gary
sohvakenraali
sohvakenraali
Posts: 2209
Joined: Fri 24 Aug, 2007 17:21:18
Location: Jalasjärvi,Oulu

Post by Gary »

Kuten selvitit, mukana on ollut huonoa tuuriakin kun pelit on noin vähäiseksi jääneet. Itse en ollut pelaamassa, joten tarkemmin pelistä en osaa sanoa.

Pelit Rikiuksella ovat perinteisesti olleet vähän hitaampitempoisia, kuin mitä esimerkiksi Lapuan peleistä olen ymmärtänyt(En ole koskaan käynyt). Ymmärrän jos nuoremmat eivät oikein monimutkaisemmista peleistä tykkää kun aikaa kuluu muuhunkin kuin ammuskeluun. Normaalistihan m100-päivänä taidettiin pelata yksinkertaisempia mättöjä, mutta kävijöitä ei vaan oikein riitä näin talvisaikaan, kun Sunnuntai on käytännössä ainut vaihtoehto.

Ruokatauko on mm. sen takia, että peli ei menisi häsläämiseksi kun osa on syömässä ja osa pelaamassa. Aikaa tuhlaantuu puolien tasapainottamiseen, sekä syö päivästä aika ison siivun jolloin mitään monimutkaisempaa peliä ei voida järjestää. Ruokatauon tarpeellisuudesta voidaan tietysti keskustella ja vaikka äänestääkkin, mutta ainakin itse näen sen hyvänä.

Toisaalta, kukaan ei estä halukkaita järjestämästä vaikka 5vs5 pikapeliä ruokatauon aikana. Sitä voi itse huutelemalla kysellä, tai ehkä parempi jos nappaa pelinjohtajaa hiasta ja pyytää sellaisesta ilmoittamaan.
Kari Knuuttila
gary @ jvisoft net

web-ylläpitäjä
webmaster@jvisoft.net
User avatar
MikaLinna
sohvakenraali
sohvakenraali
Posts: 2405
Joined: Fri 24 Aug, 2007 22:35:39
Location: Jalasjärvi
Contact:

Post by MikaLinna »

En ehkä syyttäisi itse ruokataukoa - se on hyvä olemassa mutta siihen nyt ei mene kuin 10-15 min maksimi kun kaikki on eväät naamaan heittäneet, joku muu kämmi tässä on nähtävästi käynyt...
Team Linna :)
Mika Linna, GSM 050 3601046, mika.linna@gmail.com
User avatar
Vepemise
Kaasukalle
Kaasukalle
Posts: 130
Joined: Mon 17 Sep, 2007 22:10:23
Location: Kurikka

Post by Vepemise »

Tauot on kyllä nykyisellään ihan hyvät. Vielä alussa on porukalla myöhästelemisiä, jonkatakia ei päästä heti aloittamaan, mutta näemmä se asia korjattiin aikataulumuutoksilla?
Vesa "Vepe" Perkiö
Gary
sohvakenraali
sohvakenraali
Posts: 2209
Joined: Fri 24 Aug, 2007 17:21:18
Location: Jalasjärvi,Oulu

Post by Gary »

No comments!

Eiku oikeesti, millä muutoksilla? Jos tarkotat, että ensimmäinen peli on merkattu alkavaksi 1130, niin noin se on ollu ensimmäisestä "lukujärjestyksestä" lähtien.
Kari Knuuttila
gary @ jvisoft net

web-ylläpitäjä
webmaster@jvisoft.net
User avatar
Vepemise
Kaasukalle
Kaasukalle
Posts: 130
Joined: Mon 17 Sep, 2007 22:10:23
Location: Kurikka

Post by Vepemise »

Aa, no siis pointti oli, että pelit alkoi ennemmin aina myöhässä, ja ainakin jossain peleissä jo "foorumiaikana" oli vielä myöhästelyä, mutta sittekun tuo aika siirrettiin 1130, niin on ollu hyvin. Voin olla jollainlailla väärässä, mutta. Tiesinkin ettei kukaan tajua sitä mitä tarkoitin, koska kirjoitin epäselvästi :P
Vesa "Vepe" Perkiö
Soosi-
sn1per
sn1per
Posts: 247
Joined: Fri 23 Nov, 2007 06:35:58

Post by Soosi- »

Nyt melkein voisin sanoa jotta uudestaan tulen porukalla, isoja harmituksia ei esiintynyt. Asia johon tulisi kiinnittää huomiota ennenkuin mitään sattuu. Alueella esiintyi ennen _joka_ erän alkua, kontrolloimatonta ammuskelua joka suuntaan pelaajien joukossa! Sitten imo (josta olen kai jo sanonutkin): tarvitseeko jokaisen erän olla puoli tuntia?
Se rakennus jossa pääsee yläkertaan, peittäkää aukot niistä. Jumittaa peliä pahasti.

Mutta parempaan suuntaan, ei tarvinnut ruokataukoakaan odotella kun saatiin vetää kahdet (kolmet?) pelit siinä ajassa.
User avatar
Repta
rahastonhoitaja
rahastonhoitaja
Posts: 654
Joined: Fri 14 Sep, 2007 20:11:12
Location: Jalasjärvi

Post by Repta »

Joo, minuakin usein harmittaa tuo että erän alkua odotellessa ammutaan joskus jopa ihan päättömästi, pitkiä sarjoja. Osalla kun ei ole tällöin vielä edes suojaimia naamalla. Joskus taisikin tapahtua niin että oltiin keskellä pihaa odottelemassa erän alkua ja joku ampui sarjaa talon seinään. Kuulia sitten kimposi lähimpien jalkoihin, joilla ei osalla ollut suojaimia päässä. Eihän niissä olisi varmaankaan olisi ollut mitään vahingoittavaa voimaa enää, mutta en olisi halunnut kokeilla. Hoppia pystyy säätämään erien välissä ja ammuskella saa silloin kun peli on huudettu alkavaksi.
Kalle Seppälä
Hallituksen jäsen, rahastonhoitaja
Soosi-
sn1per
sn1per
Posts: 247
Joined: Fri 23 Nov, 2007 06:35:58

Post by Soosi- »

Pelit meni hyvin, joten se siitä.
Eikö olisi reilua, että tultaisiin sanomaan kasvotusten jos toisen pelissä huomautettavaa?
Ei mikään paras fiilis ikinä jää kun kolmannen osapuolen kautta kuulee, että olisi jäänyt joku "pam"-osuma tunnustamatta. Vielä jotta turha sinne saluunan(?) yläkertaan on linnottautua, jos tulee valittamista tavasta jolla se tyhjätään. Tästäkin olisi voinut tulla keskustelemaan kasvotusten...
Vulcan
sohvakenraali
sohvakenraali
Posts: 814
Joined: Sat 15 Sep, 2007 18:15:41
Location: Jalasjärvi

Post by Vulcan »

Joo, saluunaan (wanhaan offariin) menevän on kestettävä mahdolliset sisään hyökkäykset. Ja kun kranaatteja ei tässä lajissa tunneta on melko väistämätöntä joutua lähitaisteluun.
Lauri "Vulcan" Seppälä
Post Reply