Pimeäpeli Puskaruoska 2, 6.9.2013

Jutustelu peleistä.

Moderators: Gary, Federal

Post Reply
User avatar
Mazor
kapiainen
kapiainen
Posts: 529
Joined: Fri 05 Oct, 2007 10:32:33
Location: Seinäjoki

Pimeäpeli Puskaruoska 2, 6.9.2013

Post by Mazor »

No niin, taas järkätään vaihtelua normaaleihin viikkopeleihin. Tällä kertaa luvassa pimeäpeliä! Homman nimi on seuraava:

PUSKARUOSKA 2

Paikka ja aika:
Rikius 6.9.2013, alkaen kello 19:00 (pelit alkavat kun on riittävän hämärää, mutta on hyvä tulla paikalle ajoissa).

Ikäraja:
Ei ole

Pelimaksu:
2€, jolla katetaan aseen piippuun kiinnitettävä osapuolivalo. (Voi olla että yhdistys sponsoroi nämä!) Ylijäävällä summalla katetaan muita kuluja.

Varusterajat:
Ei ole, mutta on suositeltavaa käyttää kasvot peittävää suojausta! Pimeässä etäisyydet lyhenevät ja tulenavaukset ovat yllättävämpiä jolloin osumaa tulee herkästi kasvojenkin alueelle.

Yleissäännöt:

-Pelissä on kaksi osapuolta, siniset vs punaiset. Osapuolet eroitetaan hihanauhalla ja pääaseen piippuun kiinnitettävällä värillisellä valolla.
-Pelissä on käytössä respat ajalla, pommit, ryöstettävät valoliput ja kellosalkut. Nämä kaikki ovat merkitty valoilla. Pelissä voi olla muitakin elementtejä, jos komentajat niin sopivat. Lisäksi pelialueella voi olla valkoisia valoja ja muita valonlähteitä valaisemassa pelialuetta.
-Komentajat toimivat osapuoltensa korkeimpina auktoriteetteina kaikissa tilanteissa.
-Muistakaa reipas ja reilu meininki!
-Pelinjohto toimittaa aseisiin kiinnitettävät valot.
-Kaikki taktiset valaisimet, ja muut valonlähteet ovat sallittuja! Nyt pääsee tosissaan kokeilemaan miten ne toimivat! Laseritkin sallitaan, mutta muistakaa että kasvoihin niillä ei osoitella.

Radiokanavat:

Punaiset käyttävät kanavia 1-3, siniset 5-7. Vastapuolen kanavaa ei saa kuunnella. LA-puhelimien käyttö vapaa.

Pelisäännöt:
-Erät koostuvat kahdesta eri tehtävästä. Kumpikin näistä on pisteen arvoinen, ja se joka voittaa useamman tehtävän, voittaa erän. Tehtäviä ovat: Respat, valolippu, kellosalkut.

1.-Osapuolilla on käytössä 50 respaa. Pelaajan käydessä respaamassa hän merkitsee respalappuun ruksin tyhjään ruutuun. Kun kaikki ruudut on käytetty, ei osapuoli voi enää respata ja erä päättyy pian. Osapuolen komentaja ilmoittaa erän päättymisestä. MUISTA MERKITÄ RASTI RUUTUUN KUN KÄYT RESPAAMASSA! ERÄ LOPPUU KUN JOMMALTA KUMMALTA OSAPUOLELTA LOPPUU RESPALAPUN RUUDUT.
-Pelissä on käytössä kummallakin osapuolella 2 punaista pommikanisteria jotka on merkittu osapuolen värin mukaisella teipillä ja valoilla. Jos kanisteri saadaan vietyä vastustajan pommituspisteeseen (merkattu lapulla ja valoilla), menettää näin pommitettu osapuoli 10 resparuutua. Komentaja merkitsee ruudut respalappuun. Kanisteri tiputetaan osumasta maahan ja sen saa ryöstää. Ei ole kuitenkaan suotavaa viedä sitä omaan pommituspisteeseen. Erän lopulla kanisterit palautetaan komentajille. Eli: KANISTERIT PYRITÄÄN VIEMÄÄN VASTUSTAJAN POMMITUSPISTEESEEN JA ESTETÄÄN VASTUSTAJAA TEKEMÄSTÄ ITSELLE SAMAA.

2.- Molemmilla osapuolilla on yksi tai useampia valolippuja. Lippu on siis osapuolen värinen, ja merkitty osapuolen värisillä LED-valoilla. Vastustajan lippu pyritään ryöstämään ja viemään oman lipun luokse. Lipun saa viedä takaisin omaan tukikohtaan vaikka vastustaja olisi saanut vietyä sen omalle lipulleen. ELI VALOLIPUT VOIDAAN VARASTAA RAJATTOMAN MONTA KERTAA. Ratkaisevaa on missä liput ovat pelin lopussa. Valolipussa olevia valoja ei saa peittää, eikä akkua irroittaa. Jos valot alkavat selkeästi himmenemään, on akku vaihdettava. Ota yhteys pelinjohtajaan. Eli: VASTUSTAJAN VALOLIPPU ON VARASTETTAVA JA VIETÄVÄ OMAN LIPUN LUO

3.-Pelissä on käytössä kellosalkut. Salkut sijoitetaan tietyille alueille, jotka kerrotaan osapuolille erän alussa. Kellon paikka on merkitty lipulla ja valoilla. KELLOLLA OLEVA LIPPU EI OLE VARASTETTAVA, VAAN SE VAIN OSOITTAA KELLON PAIKAN! Paikat voivat vaihtua erien välillä. Kellosalkussa on kaksi kelloa, jotka näyttävät salkun hallussapitoajan. Alussa salkut eivät ole kenelläkään. Salkku vallataan itselle kääntämällä salkussa olevasta kytkimestä oman osapuolen värinen kello päälle. Vastapuoli voi vallata kellon itselleen kääntämällä kytkimen oman värin suuntaan. Salkkuja ei saa siirtää, peittää, rikkoa tai muutoin haitata niiden käyttämistä. Salkun saa ainoastaan sulkea (ei lukita). Kelloja ei saa nollata tai muuten muuttaa niiden aikaa. Ainoastaan kytkimeen saa koskea. Erän lopussa salkkujen ajat lasketaan yhteen ja se osapuoli kummalla on enemmän aikaa voittaa tehtävän. Eli: KELLOSALKUT PYRITÄÄN PITÄMÄÄN OMAN OSAPUOLEN HALLUSSA JA KERRYTTÄMÄÄN AIKAA OMALLE OSAPUOLELLE ERÄN LOPPUUN ASTI.

Osumasäännöt:

-Osuma mihin tahansa pelaajaan kehon osaan tai kantamaan varusteeseen eliminoi pelaajan. Osuman saanut pelaaja asettuu maahan makaamaan ja huutaa lääkintämiestä.
-Pelaaja voidaan sitoa pelaajan henkilökohtaisella sidontaliinalla. Kuka tahansa voi sitoa kenet tahansa, mutta vain sidottavan henkilön omalla liinalla. ET SAA KÄYTTÄÄ LIINAASI KEHENKÄÄN MUUHUN. Pelaaja voidaan sitoa niin monta kertaa, kuin hänellä on liinoja. Liinat palautuvat takaisin käyttöön respauksen yhteydessä.
-Pelaaja, jolla ei ole yhtään sidontaliinaa jäljellä tai muusta syystä päättää eliminoitua, lähtee respaamaan. Respalle mennään kävellen, lipas irroitettuna, ase ylöspäin osoittaen, oranssi raatoliina päässä ja SUOJALASIT PÄÄSSÄ. Lisäksi on suositeltavaa käyttää jotain valoa raatoliinan alla, jolloin oranssi liina näkyy pimeässä.
-Respalla merkitään rasti respalappuun, käytetyt sidontaliinat rullataan uusiokäyttöön ja tarvittaessa huolletaan. Respalta saa lähteä kun respalla olevan kellon minuuttiviisari on merkityssä kohdassa. (15 min välein, joko 12, 3, 6, 9.)
-Jos pelaatte ryhmänä, sopikaa paikka missä kokoonnutte respan jälkeen. Noudattakaa komentajan ohjeistusta respaamiseen liittyen.

Mukaan otettavat tarvikkeet:
-Raatoliina ja valo jolla raatoliina saadaan näkymään pimeässä.
-Sininen ja punainen hihanauha.
-Sidontanauha 1 kappale.
-Syötävää ja juotavaa sekä muut tarvikkeet repussa. Huolto tapahtuu pelin aikana omalla respapaikalla, eli sinne viedään kaikki tarvittavat.

Lisää infoa myöhemmin.
KOVA-Osasto + Pappa-Tiimi
proparkour
Posts: 2
Joined: Tue 18 Sep, 2012 15:45:19

Re: Pimeäpeli Puskaruoska 2, 6.9.2013

Post by proparkour »

Moneltas nämä pelit loppuu? :)
User avatar
Mazor
kapiainen
kapiainen
Posts: 529
Joined: Fri 05 Oct, 2007 10:32:33
Location: Seinäjoki

Re: Pimeäpeli Puskaruoska 2, 6.9.2013

Post by Mazor »

Luulisin että puolen yön jälkeen ollaan valmiita lopettamaan.
KOVA-Osasto + Pappa-Tiimi
User avatar
Mazor
kapiainen
kapiainen
Posts: 529
Joined: Fri 05 Oct, 2007 10:32:33
Location: Seinäjoki

Re: Pimeäpeli Puskaruoska 2, 6.9.2013

Post by Mazor »

Tuo 19:00 on turhan aikaista tulla paikalle. Jos olette paikalla 20:00, niin ehditään hyvin käydä pelin säännöt läpi ja aloittaa sopivasti hämärtyessä.

Ja muistakaa nyt ne pakolliset välineet:
Hihanauhat sininen ja punainen
Raatoliina ja jokin lamppu
Yksi kappale sidontaliinoja
Reppu missä saatte tavaranne respapaikalle. Offarille voi olla yksi respapaikka.
KOVA-Osasto + Pappa-Tiimi
User avatar
Mazor
kapiainen
kapiainen
Posts: 529
Joined: Fri 05 Oct, 2007 10:32:33
Location: Seinäjoki

Re: Pimeäpeli Puskaruoska 2, 6.9.2013

Post by Mazor »

Peli pelattu, ja olihan se melkoista kuulahippaa.

Peli päättyi pieneen sinisten voittoon. Kelloista sinisille tuli aikaa n. 2h enemmän kuin punaisille. Liput menivät tasan, molemmilla osapuolilla oli hallussaan sekä oma että vastustajan lippu. Siniset olivat ryöstämässä punaisten lippua, mutta siinä tuli pieni unohdus sääntöihin ja oma lippu olisi pitänyt palauttaa takaisin omalle puolelle ensiksi. Respat loppuivat punaisilta ensiksi, sinisillä oli 12 respaa jäljellä.

Peli oli aivan erilainen kuin olin ajatellut. Kuvittelin että pelissä tulee reilusti liikettä ja tilanteita, mutta se menikin melkoiseksi väijymiseksi. Asevalot toimivat mielestäni hyvin, jos näky vastustajan valoja niin tiesi myös varoa. Mutta äkkiäkös pelaajat hoksasivat raahata pyssyä maata pitkin, tai pitää piipun omaan pelialueen suuntaan, jolloin viholliselle ei näkynyt mitään.
Huvitti kierrellä pelinjohtajana aluetta, kun keskellä ei näkynyt mitään mutta jos meni 20 metriä respan suuntaan ja kääntyi katsomaan niin näkyi valoja useampia.

Kiitän kaikkia sekä järjestelyihin että peleihin osallistuneita! Oli hauskaa ja oli erilaista. Lamput tosiaan jäi vielä talteen, joten tälläinen voidaan uusia koska tahansa.
KOVA-Osasto + Pappa-Tiimi
Post Reply