Minulla olisi kysymyksiä

Kaikki varustukseen liittyvä jutustelu

Moderators: Gary, Federal

Post Reply
Multiniko
Posts: 3
Joined: Sat 07 Apr, 2018 23:17:45

Minulla olisi kysymyksiä

Post by Multiniko »

Hei. En ole ennen pelannut airsoftia muutakuin tauluja ampumalla. Saako peleissä käyttää Savuheitteitä esim Enola Gaye EG18X. Onko rajoitusta kuinka painavia kuulia saa käyttää? Onko peleissä "lääkäriä" joka voi palauttaa peliin jos on ammuttu (olen katsonut youtube videoita joissa pelataan eri pelimuotoja myös)? Onko esim Airsoft Innovations Cyclone Impact kranaatti sallittu? Voiko paikanpäälle tulla katsomaan peliä vaikka ei pelaisi / kuuluisi liittoon (ainakaan vielä). Sisälläkö ei saa ampua sarjalla? Kysyn vain koska itselläni on sarjatuli pistooli jonka sarjatulta haluaisin käyttää mahdollisimman paljon (entäs Haulikot sisällä)???.
User avatar
laturi
puheenjohtaja
puheenjohtaja
Posts: 1484
Joined: Wed 19 Dec, 2007 19:47:13
Location: Kauhajoki

Re: Minulla olisi kysymyksiä

Post by laturi »

Terve! Joissain peleissä pelinjohtajan luvalla voi käyttää savuheitteitä (käyttäjä oltava kuitenkin +18v), lähinnä talvikaudella, kun palovaaraa ei ole. Asiaa voi tiedustella pelipäivän vetävältä pelinjohtajalta.

Kuulien painoissa ei ole rajoituksia. Kuulat oltava kuitenkin muovisia, ei metallisia tms. Biokuulien käyttö on suositeltavaa, muttei pakollista. Huomaa kuitenkin katsoa pelisäännöistä aseen tehorajat.

Peleissä voi olla pelistä riippuen käytössä lääkintämiehiä, jotka voivat sitoa pelaajan takaisin peliin. Lääkintämies/sitomis-säännöt ovat pelikohtaisia, eikä mitään yleistä sääntöä näistä ole.

En näe estettä Cyclone kranaattien käyttöön peleissä. Asiasta kuitenkin mainittava päivän pelinjohtajalle, jotta kaikki ovat tietoisia kranaatin käytöstä ja kaikki ymmärtävät sen toiminnan.

Paikanpäälle voi tulla katsomaan peliä, kunhan ottaa harrastukseen tarkoitetut suojalasit/maskin mukaan. Maskeja voi myös vuokrata yhdistykseltä hintaan 2€/päivä. Airsoft liittoa ei vielä Suomessa ole, mutta jos tarkoitit yhdistykseen kuulumista, niin pelaaminen ei vaadi yhdistykseen kuulumista. Yhdistykseen toki kannattaa kuulua, niin voi nauttia jäseneduista, kuten sisäpelipaikassa pelaamisesta ja alennuksista yhteistyökumppanien airsoft-liikkeisiin.

Sisätiloissa ei saa ampua sarjatulta. Jos pistoolisi pystyy kertatuleen, niin silloin voit käyttää sitä myös sisällä. Airsoft-haulikkoja voi käyttää sisällä, mikäli niiden viritysrajat eivät ylitä 1,6 J.
Lauri Mäenpää
Hallituksen puheenjohtaja
Post Reply