Marui GBB

Kaikki varustukseen liittyvä jutustelu

Moderators: Gary, Federal

Post Reply
esajorma
Posts: 12
Joined: Sun 30 Dec, 2007 23:33:13

Marui GBB

Post by esajorma »

Olisi hankinnassa tässä marui GBB kesäksi. Olen tässä kahden vaiheella M1911 vai Hicapa 5.1.
Olen kuullut että M1911:sessä olisi huono lipas mutta ajattelin nyt kysyä vielä täällä ku ne tuppaa vähä liioottelemahan kaikes.
Siis sano oma mielipiteesi ja perustele se.
Olisi myös kiva kuulla "omakohtaisia kokemuksia" aseista.
User avatar
dwoe
Kaasukalle
Kaasukalle
Posts: 160
Joined: Wed 29 Aug, 2007 23:27:40

Post by dwoe »

Yleisesti ottaen kaikki Maruin GBB:t on hyviä, ehkäpä markkinoiden parhaita: ne ovat varmatoimisia, kestäviä, tarkkoja ja tehojakin löytyy tarpeeksi (varsinkin jos käyttää Green Gasia). Itse omistan tuon Hi-Capa 5.1:en. On ollut sellaisen vähän reilun vuoden eikä ole oikkuillut millään lailla. M1911:stä en omista enkä ole pahemmin pelaillut, mutta ampumaan olen sillä päässyt muutaman kerran ja sekin tuntui varsin kelpo peliltä.

Itse sanoisin, että Maruin GBB:t ovat kaikki toiminnallisesti ja laadullisesti samaa tasoa joten sellaista ostaessa aseen ulkonäkö saattaa olla suurempi ostoon vaikuttava tekijä eli jos juuri kahdesta aseesta tulisi valita niin itse valitsisin sen kumpi silmää miellyttää enemmän ja sopii paremmin omaan tyyliinsä.

Softaajassa olleessa Hi-Capan arvostelussa aseesta ei oikeastaan huonoa sanaa sanottukaan: tarkka, tehokas ja varmatoiminen. Tämä oli yksi syy miksi omani ostin, ja sitä se on ollut. Viime viikonloppuna ase kronotti Green Gasilla 93,5 m/s. Ase myös tuntuu varsin jämäkältä käteen. M1911:stä en osaa oikeen omakohtaisia kokemuksia sanoa, mutta uskoisin sen olevan samaa tasoa kuin Hi-Capa 5.1.

P.S. Olen tuota omaa 5.1:stäni myymässä, että jos ase kiinnostaa niin voin tuoda sen Rikiukselle niin saat kokeilla jnejne. --> http://www.phpbbplanet.com/jalassoft/vi ... =jalassoft
Matti "dwoe" Alho
User avatar
razorpojka
kapiainen
kapiainen
Posts: 361
Joined: Sun 26 Aug, 2007 16:48:40
Location: Helsinki

Post by razorpojka »

Ah... Colt M1911A1. Omistin kyseisen aseen viime syksynä, joten voisin hitusen kertoo omia kokemuksia aseesta. Ensimmäinen asia, joka tulee mieleen aseesta, on loistava muotoilu. Ase on mukavan solakka, se istuu käteen aivan helvetin hyvin ja ase käy hyvin moneen holsteriin. Omasta mielestä parempi käteen kuin Capa, huomattavasti parempi.

Entä tehot? Tehot ovat samaa luokkaa kuin Capassa. Tuntuma voimakkaammilla kaasuilla on aivan ihana, en sitten tiedä kuinka paljon muoviluistiset aseet kestävät tujumpia kaasuja.

Aseessa on pieni kaasusäiliö ohkaisen lippaan vuoksi. Jos lipas olisi paksumpi, ase ei tuntuisi lähellekkään samalta.

Lyhyesti:
+ hyvä käteen
+ ok tehot
+ tarkka
- muoviluisti
- kaasusäiliön tilavuus
- kallista muovia

Kannattaa myös tutustua Bellin tekeleeseen. Se on suora kopio Maruin 1911:stä ja laatu on myös loistavaa. Hintaakin on paljon vähemmän. Jos vaikka Federal jaksais turista tästä enemmän?
DDR on paras :D ja Serbia :DDD
User avatar
Federal
sihteeri
sihteeri
Posts: 2056
Joined: Fri 24 Aug, 2007 18:16:45
Location: Ilmajoki

Post by Federal »

Bell Colt EG720 (M1911A1)

Ase on siis täydellinen kiinalainen kopio Maruin vastaavasta. Aseesta on saatavilla nykyään myös täysmetallista veriota. Aseen muovi on laadukkaan oloista.

Tehoja löytyy samallalailla kuin Maruista. Tarkkuus... niin no. Ihmisen kokoiseen maaliin osuu kyllä paristakymmenestä metristä, mutta sitten alkaa kuulan lentorata muuttua joko liikaa oikealle tai vasemmalle. Ainakin Rikiuksen hopinsäätöalueella oleviin maalitauluihin osuminen on tähtäinten mukaan hankalaa. Kuulan lentorataa seuraamalla seuraavalla laukauksella luonnolisesti osuukin paremmin. Tarkkuuspiipulla asian voisi korjata. Minulla pistooli kulkee holsterissa vara-aseena, joten en näe tarpeelliseksi lähteä laittamaan rahaa siihen. Muutenkaan sillä aseen tarkkuudella niin väliä, kunhan ampumaan pääsee. :)

Kaasu kuluu säiliön koosta johtuen nopeasti, joten kaasupulloa kannattaa kantaa mukana jos asetta pitää pää-aseenaan. Viime viikonloppuna pääsi kaasu loppumaan ensimmäisellä lippaalla kun sain pää-aseeseeni osuman.

Ase toimitetaan pehmustetussa asesalkussa. Lisäksi mukaan tulee ohjekirja, puhdistustikku, lippaiden lataamista helpottava vehje, o-renkaita ja osa, jonka tarkoitusta en ole saanut selville. Asesalkku on siitä ihmeellinen, että siinä pidetään pelisarja Resident Evilin erikoisjoukkojen tunnusta, vaikka koko asetta ei pelisarjassa nähdä. :)

Itse en näe järkeä ostaa Maruin tekelettä jos lähes samantasoisen aseen saa huomattavasti halvemmalla.

Tuloksia kronottaessa 0,20g guugelilla:

Gas Chamber HFC134A: 79m/s
Begadin Green Gas: 98m/s

Plussat ja miinukset:

+ Halpa
+ Tehokas
+ Mukaan aselaukku

+/- Muotoilu

- Tarkkuus
- Kaasusäiliön pienuus
Joni Viitala
Yhdistyksen sihteeri
Post Reply