Info
Kesällä mitä todennäköisemmin tullaan järjestämään ainakin jonkinlainen skenaario ja normaali viikonloppupeleissäkin pyritään jälleen pitämään aina joku juonellinen mini-skenu kuten viime syksynäkin.
Ideoiden keksiminen näihin, varsinkin mini-skenaarioihin, on kohtuullisen haastavaa: Koska joka kerta pitäisi olla jotain uutta tai ainakin riittävästi erilaista kuin parina viimekertana.
Nyt teillä kaikilla on mahdollisuus osallistua ja antaa oma panos mielekkäiden ja vaihtelevien pelien kehittelyyn.
Miten?
1. Täysin oma mini-skenaario.
Voit valmistella yksin tai porukassa oman mini-skenaarion, jonka voit(te) johtaa itse tai antaa pelinjohtajien johdettavaksi jonain pelipäivänä. Skenaariolla ei tarvitse olla omaa juonta, mutta siinä on oltava riittävästi tehtäviä tai muuta erikoisuutta, siten että se selvästi eroaa normaaleista pelimuodoista.
Tällaisesta ilmoitus riittävän ajoissa, vähintään viikkoa ennen suunniteltua pelipäivää, tähän ketjuun tai jollekin pelinjohtajalle, jonka kanssa sitten sovitaan tarkemmin pitämisestä ja muista asioista.
2. Ideoita skenaarioiden pohjaksi
Lähinnä tarvetta on erityyppisille tehtäville ja muille ideoille joita voitaisiin hyödyntää skenaariossa tai mini-skenaariossa. Ei niinkään taustajuonille, mutta toki sellaisiakin saa ehdottaa. Yksinkertaisena esimerkkinä vaikka "Nato partioi svealandiassa ja heidän partionsa joutuu väijytykseen keskellä kylää. SveaSissit kaappaavat 2 panttivankia seuraavaan erään jne..."
Varsinkin erilaisten tehtävien juonellinen putkittaminen ja "entä jos käy näin"- vaihtoehtojen suunnittelu auttaa paljon.
Näitä ideoita saa (ja pitää) tähän ketjuun lähettää.
ps. Jätetään turhat "Hyvä idea / Huono idea" viestit lähettämättä jotka eivät tuo mitään uutta asiaan. Kehitysehdotuksia ideoihin voi toki esittää.
(Mini-)Skenaario ideoita
Nostetaas tämä aihe täältä esille, jostain syystä hautautunut tänne eikä yhtään ideaa ole listatuna. Tilannehan on se että pelinjohtajat tarvitsevat kipeästi uusia ideoita peleihin sekä itse pelien vetäjiä, tarvittaessa nykyiset pelinjohtajat opastavat ja auttavat elleu joku/jotkut halua yksin peliä vetää läpi.
Mutta tähän ketjuun oli tarkoitus postailla skenaario-ideoita (mini tai täys). Jotta asia etenisi niin 17.1.2009 on seuraava pelipäivä, siihen voisi jonkun pidemmän miniskenun tässä porukalla suunnitella. Nyt kaikki aktiivisesti laittamaan ajatuksia näkyville. Jos sinulla on jokin valmis peli-idea jota ei voi pelin jounen takia ennen peliä julkisesti esitellä, laita sitten vaikka jollekin pelinjohtajalle viestiä yksityisesti niin hän opastaa miten se saadaan pelipäivänä toteutettua
Mutta nyt on ensiluokkainen mahdollisuus saada ideansa kuuluville!
Mutta tähän ketjuun oli tarkoitus postailla skenaario-ideoita (mini tai täys). Jotta asia etenisi niin 17.1.2009 on seuraava pelipäivä, siihen voisi jonkun pidemmän miniskenun tässä porukalla suunnitella. Nyt kaikki aktiivisesti laittamaan ajatuksia näkyville. Jos sinulla on jokin valmis peli-idea jota ei voi pelin jounen takia ennen peliä julkisesti esitellä, laita sitten vaikka jollekin pelinjohtajalle viestiä yksityisesti niin hän opastaa miten se saadaan pelipäivänä toteutettua
Mutta nyt on ensiluokkainen mahdollisuus saada ideansa kuuluville!
Team Linna :)
Mika Linna, GSM 050 3601046, mika.linna@gmail.com
Mika Linna, GSM 050 3601046, mika.linna@gmail.com
tässä yksi joskus päähän pälkähtänyt idea, laitetaan nyt sitten tänne
Iwontroffin kylä:
osapuolet:(nimet hakusessa)
osapuoli 1 (5 pelaajaa)
osapuoli 2 (5 pelaajaa)
osapuoli 3 (10+ pelaajaa)
Juoni: ryhmä liittoutuneita (osapuoli 1) on lähetetty Iwontroffin kylään auttamaan kyläläisiä pahamaineisten kapinallisten suhteen. Kyläläisten avunhuuto osoittautuu kuitenkin kapinallisten salajuoneksi, jonka liittoutuneet tajuavat liian myöhään. Jo kylässä oleva ryhmä alkaa heti suojautua ja lähettää avunpynnön. Apuvoimat saapuvatkin puolenpäivän jälkeen( n.10min).
Muuta:
ryhmä 1 aloittaa keskeltä pihaa ja sillä on 1min aikaa etsiä kunnon suojat ennenkuin kapinalliset saapuvat
ryhmä 2 lähtee offarilta n.10 minuutin päästä pelin alusta
ryhmä 3(kapinalliset) aloittavat metsäpuskasta minuutin kuluttua ryhmä 1.stä
liittoutuneet eivät saa poistua pihasta.
liittoutuneet voittavat jos selviävät aikarajan (20-30min) ylittyessä.
kapinalliset voittavat jos kaikki liittoutuneet ovat kuolleet..
liittoutuneilla 2 lämäriä per ryhmä, pirusti nauhoja per lämäri
kapinallisilla respa (3 henkeä kerralla) metsäpuskassa.
liittoutuneilla ei sitomisrajoja (esim. enintään 1 nauha per jätkä).
liitoutuneilla 3-6 kranaattia, kapinallisilla 2-4.
Eli tässä tällänen pohja, siitä vaan miettii/parantelemaan
Ja tosiaan, taitais sopia jonku ruokatauon jälkeen, jos joillain on ruokailu kesken, niin saisivat vielä vähä aikaa syödä, siis jos menee ryhmä 2.
Ja kaippa tohon olis pakko joku koskemattomuus määrätä ku ryhmä 2 saapuu(esim ne saa mennä valitsemaansa taloon, ottamatta osumaa ku saapuvat).
Iwontroffin kylä:
osapuolet:(nimet hakusessa)
osapuoli 1 (5 pelaajaa)
osapuoli 2 (5 pelaajaa)
osapuoli 3 (10+ pelaajaa)
Juoni: ryhmä liittoutuneita (osapuoli 1) on lähetetty Iwontroffin kylään auttamaan kyläläisiä pahamaineisten kapinallisten suhteen. Kyläläisten avunhuuto osoittautuu kuitenkin kapinallisten salajuoneksi, jonka liittoutuneet tajuavat liian myöhään. Jo kylässä oleva ryhmä alkaa heti suojautua ja lähettää avunpynnön. Apuvoimat saapuvatkin puolenpäivän jälkeen( n.10min).
Muuta:
ryhmä 1 aloittaa keskeltä pihaa ja sillä on 1min aikaa etsiä kunnon suojat ennenkuin kapinalliset saapuvat
ryhmä 2 lähtee offarilta n.10 minuutin päästä pelin alusta
ryhmä 3(kapinalliset) aloittavat metsäpuskasta minuutin kuluttua ryhmä 1.stä
liittoutuneet eivät saa poistua pihasta.
liittoutuneet voittavat jos selviävät aikarajan (20-30min) ylittyessä.
kapinalliset voittavat jos kaikki liittoutuneet ovat kuolleet..
liittoutuneilla 2 lämäriä per ryhmä, pirusti nauhoja per lämäri
kapinallisilla respa (3 henkeä kerralla) metsäpuskassa.
liittoutuneilla ei sitomisrajoja (esim. enintään 1 nauha per jätkä).
liitoutuneilla 3-6 kranaattia, kapinallisilla 2-4.
Eli tässä tällänen pohja, siitä vaan miettii/parantelemaan
Ja tosiaan, taitais sopia jonku ruokatauon jälkeen, jos joillain on ruokailu kesken, niin saisivat vielä vähä aikaa syödä, siis jos menee ryhmä 2.
Ja kaippa tohon olis pakko joku koskemattomuus määrätä ku ryhmä 2 saapuu(esim ne saa mennä valitsemaansa taloon, ottamatta osumaa ku saapuvat).
Harri "Lesterii" Kuhna
Päähänpistona keksin tälläisen Miniskenun Kiimakalliolle.
Joukkueet jaetaan kahteen osaan.
Ensinmäiseksi joukkue 1. menee asemiin varikolle tai lähialueelle tehtävänään puolustaa varikkoa, kun joukkue 2 yrittää vallata varikon aikarajan puitteissa. Jos joukkue 2 ei onnistu tehtävässään he joutuvat perääntymään kalliolle puolustamaan asemiaan, taasen joukkue 1 yrittää vallata kalliota. Puolustajilla, puolin ja toisin lämärinauhat ja hyökkääjillä puolin ja toisin respa.
Joukkueet jaetaan kahteen osaan.
Ensinmäiseksi joukkue 1. menee asemiin varikolle tai lähialueelle tehtävänään puolustaa varikkoa, kun joukkue 2 yrittää vallata varikon aikarajan puitteissa. Jos joukkue 2 ei onnistu tehtävässään he joutuvat perääntymään kalliolle puolustamaan asemiaan, taasen joukkue 1 yrittää vallata kalliota. Puolustajilla, puolin ja toisin lämärinauhat ja hyökkääjillä puolin ja toisin respa.
- Xaxu
- Kaasukalle
- Posts: 132
- Joined: Sun 30 Nov, 2008 00:56:20
- Location: Seinäjoki, Hyllykallion korpimaa
Gazin kanssa pidettiin Vietnam mini-skenu pelijohtajakokeilaina.
Elikkäs käytössä on vain aukio, metsäpuska ja vietnam. Pihaan ei saa mennä. Toisella joukkueella (USMC) on lähtöpaikkana/respana metsäpuska, kun taas toisella (Vietnamese) on lämärit ja koko metsä (ei metsäpuska) aloituspaikkana. Periaatteessa ideana on juonellinen objektin nouto, objekti on vapaa valintainen (viimeksi kanisteri). Vietnamese ei saa poistua metsästä vaan puollustaa objektia, kun taas USMC joutuu hakemaan sen. Pelissä on aikaraja joka riippuu porukan määrästä. Puolet on suunnilleen tasan. Vietnamesellä on yllätysmomentti, kun taas USMC:lla on kaksi (2) respa kertaa. Vietnameselle lämäreitä valittiin kaksi (2) ja jokaiselle miehelle/naiselle jaettiin yksi (1) nauha.
Tarkoitus oli saada vietnamin ja aukion aluetta käyttöön, eikä aina vain taloa ja sen ympäristöä.
Skenusta tuli hyvää palautetta ja osa jopa piti siitä : O
Joskus tästä tuli karttakin piirrettyä mutta se on kadonnut bittiavaruuteen.
Elikkäs käytössä on vain aukio, metsäpuska ja vietnam. Pihaan ei saa mennä. Toisella joukkueella (USMC) on lähtöpaikkana/respana metsäpuska, kun taas toisella (Vietnamese) on lämärit ja koko metsä (ei metsäpuska) aloituspaikkana. Periaatteessa ideana on juonellinen objektin nouto, objekti on vapaa valintainen (viimeksi kanisteri). Vietnamese ei saa poistua metsästä vaan puollustaa objektia, kun taas USMC joutuu hakemaan sen. Pelissä on aikaraja joka riippuu porukan määrästä. Puolet on suunnilleen tasan. Vietnamesellä on yllätysmomentti, kun taas USMC:lla on kaksi (2) respa kertaa. Vietnameselle lämäreitä valittiin kaksi (2) ja jokaiselle miehelle/naiselle jaettiin yksi (1) nauha.
Tarkoitus oli saada vietnamin ja aukion aluetta käyttöön, eikä aina vain taloa ja sen ympäristöä.
Skenusta tuli hyvää palautetta ja osa jopa piti siitä : O
Joskus tästä tuli karttakin piirrettyä mutta se on kadonnut bittiavaruuteen.
Sasu "Xaxu" Pirilä.
Hier kommt die Bundeswehr. Fürchtet euch, feuer frei!
Hier kommt die Bundeswehr. Fürchtet euch, feuer frei!