Rakennetaan uusi pelimuoto

Jutustelu peleistä.

Moderators: Gary, Federal

User avatar
Vepemise
Kaasukalle
Kaasukalle
Posts: 130
Joined: Mon 17 Sep, 2007 22:10:23
Location: Kurikka

Post by Vepemise »

Kyllähän tuo pelimuoto sillälailla oli outo, että kun ei ole ennemmin pelannut, pitää totutella niihin sääntöihin, ja onhan se kapun putoamisesta seuraava tiimin häviäminen vähä huono. Mun mielestä vain kapun pudottua ei enää rekrytointi onnistuisi olis parempi idea tuohon pelimuotoon. No tiedä sitten miten muut ajattelee, mutta näin mä näkisin sen.
Vesa "Vepe" Perkiö
Gary
sohvakenraali
sohvakenraali
Posts: 2209
Joined: Fri 24 Aug, 2007 17:21:18
Location: Jalasjärvi,Oulu

Post by Gary »

Sciop wrote:No, ideana hyvä mutta itse en pitänyt sinänsä. Räiskettä ja räimettä riitti kyllä mutta alkoi tuntua liikaa splättikseltä. Muutenkin mielestäni tänään oli hieman epärealistiset pelit jos niin nyt viikonloppupeleistä voi sanoa. Tuo rekrytointi vaan on niin eri vekkuli juttu että siitä ei tiedä mitä pitäisi sanoa, ei se toki paha ideakaan ole mutta sopii lähinnä enemmän paintballiin tai päivän viimeiseen rentoutusmeilläontylsäänytjotainuutta -peliin.
Taidat nyt kyllä sekoittaa kaksi eri peliä keskenään?

Se lähdetään keskeltä 4 eri tiimissä juttu on täysin eri kuin tämän ketjun peli.
Tätä captain-rekrytoija juttuahan koitettiin vasta kahdessa vai kolmessa viimeisessä pelissä.

Mutta itse asiaan.

Tämä ei ehkä sovi kovin hyvin ympättynä puolustus/lipunryöstö/salkku-peliin, toisaalta ei siitä haittaakaan ollut. Varsinkin sitten kun jokainen tuon idean sisäistää, tuo varmaan mukavia lisävaihtoehtoja. Seuraavalla kerralla varmaan kannattais koittaa tätä ilman mitään tehtäviä, aivan perusmättönä. Sillon Captainin suojaaminen / eliminoiminen nousisi päärooliin. Itse mielellään koittaisin arvotuilla aloituspaikoilla tätä, uskoisin että toimisi paremmin kuin perusmätön tutuilla aloituspaikoilla.

Kannattaa muutenkin mieltää tämä "pelimuoto" vastaavaksi lisäksi mihin tahansa pelimuotoon kuin lääkintämies.
Kari Knuuttila
gary @ jvisoft net

web-ylläpitäjä
webmaster@jvisoft.net
User avatar
Vepemise
Kaasukalle
Kaasukalle
Posts: 130
Joined: Mon 17 Sep, 2007 22:10:23
Location: Kurikka

Post by Vepemise »

Eiköhän tuonkin sisäistäisi ajan kanssa. Ja mätön kanssa onnistuisi luultavasti paremmin, kuin ilman tehtäviä. Ja nostan sen esille vielä, että se sääntö siinä, että kun kapteeni putoaa, häviää tiimi, niin eikö sen voisi korvata niin, että kun kapu kuolee, niin ei voi vain enää rekrytoida lisää väkeä? Mene ja tiedä sitten, miten onnistuu, ja kadottaako peli hohtonsa, mutta mielepide on aina mielipide.
Vesa "Vepe" Perkiö
-jm-
sohvakenraali
sohvakenraali
Posts: 1898
Joined: Sat 25 Aug, 2007 17:16:24
Location: Jalasjärvi

Post by -jm- »

Mielestäni oli mielenkiintoinen pelimuoto.
Ehkäpä moodi toimii parhaiten "perusmättö" tyyppisessä pelissä, ilman lisätehtäviä.
Silloin Capun metsästys ja suojaus olisi päätehtävä, jota maustaisi rekrytointi ja tietenkin lämäri riittävän suurella sidontanauha-arsenaalilla varustettuna.
Suojattavia taistelijoita on niin monta, että tämä ei ole pienen palaajamäärän pelimuoto.
-Minkä ketteryydessä häviän, sen painossa voitan-
User avatar
MikaLinna
sohvakenraali
sohvakenraali
Posts: 2405
Joined: Fri 24 Aug, 2007 22:35:39
Location: Jalasjärvi
Contact:

Post by MikaLinna »

Tässä tosin toimii hyvin pelkästään tuo kapun metsästys jolloin tuo rekrytointi sekä lämäri tuovat peliin vähän jännitystä lisää sekä vaihtelua - nyt kun kapu voi liikkua joutuu vastapuoli myös metästämään hieman eri lailla. Rajoitettu peliaika pitää olla koska muuten voi tulla loppumaton peli. Ja lämärinauhoja pitää olla riittävästi jos toisesta osumasta passitetaan offarille, vähintään 1 per pelaaja.

Jos peliä haluaa nopeuttaa pitää olla 2 rekryä, muutoin 1 riittää. Lämäreitä 1-2 pelaajamäärästä riippuen. Pitänee kokeilla lauantaina uusiksi :)
Team Linna :)
Mika Linna, GSM 050 3601046, mika.linna@gmail.com
Post Reply