Hyökkäys

Pelaajan, ryhmän ja joukkueen taktiikat ja tanssiliikkeet. Henkilökohtainen huolto, naamioituminen, liikkuminen ja kommunikointi. Siis vähän kaikki jotka kuuluvat otsikon "Pelaajan tai joukon osaamistason kehittäminen"

Moderators: laturi, Gary

Post Reply
User avatar
razorpojka
kapiainen
kapiainen
Posts: 361
Joined: Sun 26 Aug, 2007 16:48:40
Location: Helsinki

Hyökkäys

Post by razorpojka »

HUOM!
Lue ensin aiheet:
http://forum.jvisoft.net/viewtopic.php?f=11&t=318
http://forum.jvisoft.net/viewtopic.php?f=11&t=90

Huomioikaa, että kyseiset asiat on muokattu airsoftiin soveltuviksi ja siksi niistä saattaa puuttua joitain asioita. Muistakaa, että taistelukentällä tilanteet muuttuvat ja aina ei voi käyttää alla olevia toimenpiteitä ja tällöin täytyy soveltaa.

TST-pari:
TST-pari suorittaa hyökkäyksen ryhmänjohtajan käskyjen mukaan toinen toistaan tukien sekä vuorotellen edeten. Etenemistapa kontaktin tultua on syöksyminen. Rivakasti ylös, pari juoksuaskelta, maihin, sivuttaissiirto, tst-parin tukeminen. Erilainen maasto tietenkin sanelee miten edetään, mutta näin yleisesti.

Partio:
Image

Ryhmä:

Image
Yllä olevasta kuvasta näkyy tähystyssuunnat sekä paikat avojonossa. Avojono on hyvä muoto hyökkäykseen lähdettäessä, tunnustelijat näköetäisyyden päässä, pääosat ryhmänjohtajan välittömässä läheisyydessä. Kontaktin sattuessa levittäydytään avoriviin siten, että tulituki ryhmänjohtajan vasemmalle puolelle ja loput oikealle. Mikäli vastassa on heikko vihollinen, lähdetään hyökkäykseen. Ensin tunnustelijoiden tasalle asemaan josta jatketaan "syöksyen eteenpäin" ja lyödään vihollinen.

Joukkue:
Paras hyökkäysmuoto joukkueella on kiila sen helpon johdettavuuden vuoksi.
Image
Kuvasta poiketen myös siipiryhmillä voi olla tunnustelijat edessä.

Vihollisen jalkaväkiryhmä harjanteella!
Image
Kun vihollisesta saadaan havainto tai vihollinen avaa tulen ja se todetaan vahvaksi, kärkiryhmä ottaa asemat ja pitää vihollisen mielenkiintoa yllä. Samaan aikaan joukkueenjohtaja johtaa kahdella siipiryhmällä koukun tarpeeksi kaukaa (maaston ja tilanteen mukaan koukun kokoa voi muuttaa).

Mikäli vihollinen on heikko, voi hyökkäyksen suorittaa yksinkertaisesti avorivissä ja jyrätä vihollisen yli.

Muita muotoja:
-avojono
-avorivi
-ryhmäparijono
Image
johto-osat paikalla josta maaston mukaan helppo johtaa
-ryhmärivi
Image
johto-osat paikalla josta maaston mukaan helppo johtaa
DDR on paras :D ja Serbia :DDD
Post Reply