G36: Marui ja muut valmistajat

Kaikki varustukseen liittyvä jutustelu

Moderators: Gary, Federal

User avatar
Federal
sihteeri
sihteeri
Posts: 2056
Joined: Fri 24 Aug, 2007 18:16:45
Location: Ilmajoki

Post by Federal »

Ei oo mulle ainakaan tuollasia G36 kiikareita tullut vastaan että olisi punapiste tilalla. Kovimmilla jätkillä vieläpä punapiste kiikarin päällä. ;) Lisäksi pikkuerona liekinvaimennin, mikä on C:tä lukuun ottamatta kaikissa malleissa "linnunhäkki". Itellä olis tarkoitus ostaa tälläinen, että multa sais sitten halvalla kiikarin!
Joni Viitala
Yhdistyksen sihteeri
Kalevi
Posts: 12
Joined: Sat 26 Apr, 2008 20:29:37

Re: G36: Marui ja muut valmistajat

Post by Kalevi »

Joo-o, eli itse olisin virittämäs nyt kans tuota omaa G36:tani..En oikein ymmärrä noitten virityksien päälle joten toivottavasti täältä saa jotain apua. =) Tälläinen kokoonpano oli mielessä: Hurricanen M120 setti(sylinteri, sylinterinpää, männänpää, suutin, jousi, jousenohjain ja laakerit) ja lisäksi systeman ratassetti ja mäntä. Kuinkas pitääkö suutinlevy ja ratashaka vaihtaa virityksen yhteydessä? Jostain luin että nämäkin kuuluu ns. "full tune up kittiin" Tod.näk laitan m110 jousen niin lähdötkin pysyy sallituissa rajoissa.
User avatar
Darzeia
verkkari-vemputtaja
verkkari-vemputtaja
Posts: 79
Joined: Tue 02 Jun, 2009 23:16:22
Location: Peräseinäjoki

Re: G36: Marui ja muut valmistajat

Post by Darzeia »

Suutinlevyä ja ratashakaa ei välttämättä tarvitse vaihtaa. Eihän nuo kalliita ole, mutta voihan ne myös ostaa sitten jos vanhat sattuvat hajoamaan. Ainakin Guarderin full tune up kitissä tulee tuo suutinlevykin ja paljon muuta mitä ei tule Hurricanen setissä, mutta se näkyy myös hinnassa. M120 jousella saattaa lähtönopeus mennä yli 126m/s 0,2g kuulalla, mutta kannattaa ainakin kokeilla ensin kronottaa M120 jousella.
Jos et itse uskalla asettasi avata, niin monet täällä osaavat kyllä asentaa viritykset aseeseesi, mm. minä.
Edit. Huomioi myös että G36:ssa on pidempi piippu kuin G36C:ssä, sillä varsinkin full tune up kitit on usein tarkoitettu G36C:lle, jonka sylinterin tilavuus on liian pieni G36:lle.
Kalevi
Posts: 12
Joined: Sat 26 Apr, 2008 20:29:37

Re: G36: Marui ja muut valmistajat

Post by Kalevi »

Jostain satuin lukemaan että guarderin kitissä rattaat eivät ole mitkään ihmeelliset, joten siksi jätin vielä sen toissijaiseksi vaihtoehdoksi. Joo, alunperin foorumeita selaillessani monessa paikkaa luki että m120 jousella kronotti 126-128 joten parasta varmaan laittaa m110 jousi..Ja sitten olin näköjään vahingossa kirjoittanut G36? Aseena toimii G36K tällä hetkellä.
Kalevi
Posts: 12
Joined: Sat 26 Apr, 2008 20:29:37

Re: G36: Marui ja muut valmistajat

Post by Kalevi »

G36C:n sylinteri soveltuu aina 430mm pitkille piipuille ettei sitä tarvi aivan heti vaihtaa. :)
User avatar
MikaLinna
sohvakenraali
sohvakenraali
Posts: 2405
Joined: Fri 24 Aug, 2007 22:35:39
Location: Jalasjärvi
Contact:

Re: G36: Marui ja muut valmistajat

Post by MikaLinna »

Noissa Maruin G36C vermeissä mitä itsellä löytyy nytkin useampia
- kaikissa akkuna ollut 9,6 v (2200 mah-3300 mah)
- Guarderin M110 jousi
- moottori vakio EG1000 tai G&P M120
- nykyisin kaikissa Hurricanen setti + jotain muuta

Näillä eväillä
- guarderin kalliit ja hienot lämpökarkaistut rattaat on kestäneet just sen vajaan pelipäivän, Maruin vakiot kestäneet pääosin 30-40 pelikertaa
- XYZ-rattaat vaikuttaneet lupaavilta Maruin jälkeen
- Guarderin hieno ja kallis boksi ei kestä niin kauan kuin Maruin vastaava - halaki on molempia saatu lahjakkaasti, Guarderia enemmän
- systeman vermeet yleensä ok, ei välttämättömiä kuitenkaan
- Hurricanen setti + M110 jousi, yleensä lähdöt 115 - 122
- Hurricanen M120 jousi oli liian jäykkä, loppu jo akustakin tehot ja liika kovaa olisi ampunut, myin jousen Chokelle :D
- tarkkuuspiippu yleensä hiukka parantanut lähtöjä mutta tuonut myös hopin säätöongelmaa

Tuohon G36K malliin en ota kantaa, ei kokemusta mutta näitä G36C vermeitä on "tiimissä" useita, kestävä peli kun ei ahnehdi.
Kaikki edellä mainitut ongelmat voivat johtua myös surkeasta asentajasta mutta noin on pärjätty tähän asti (=yksi Guraderin boksi palasina taas vaihteeksi, Maruita pitäs saada...)

Edit:
Yleensä ennen rattaiden menoa on mennyt parit männät. Kerran myös hajos Hurricanen setin jousenohjain, ruuvi pyöri irti ja tietenkin mäntä sitten palasiksi - ruuvilukite on kova sana.
Team Linna :)
Mika Linna, GSM 050 3601046, mika.linna@gmail.com
Kalevi
Posts: 12
Joined: Sat 26 Apr, 2008 20:29:37

Re: G36: Marui ja muut valmistajat

Post by Kalevi »

Toisena vaihtoehtona olikin hurricanen setti+ systeman ratassetti+mäntä ja m110 jousi.
Kalevi
Posts: 12
Joined: Sat 26 Apr, 2008 20:29:37

Re: G36: Marui ja muut valmistajat

Post by Kalevi »

Eli tälläinen kokoonpano oli mielessä:

http://www.redwolfairsoft.com/redwolf/a ... _M120S.htm
http://www.redwolfairsoft.com/redwolf/a ... _Ratio.htm
http://www.pcb-airsoft.com/epages/PCB.s ... cts/SP-110

Jostaki luin että nuo all helical rattaat kestäis parhaiten? Eiköhän näillä pärjää jo.. :)
User avatar
Darzeia
verkkari-vemputtaja
verkkari-vemputtaja
Posts: 79
Joined: Tue 02 Jun, 2009 23:16:22
Location: Peräseinäjoki

Re: G36: Marui ja muut valmistajat

Post by Darzeia »

Itse olen laskenut aina sylinterin-, sekä piipun tilavuuden ja sylinterin tilavuus on usein liiankin iso piipun tilavuuteen nähden, mutta parempi niin päin.
Itse olen kolmosboksitkin viilannut, vaikka vahvimpia bokseja ovatkin. :-)
Helical rattaat lämpenevät vähemmän kuin normaalirattaat, joten kestävät siten hieman paremmin. Ne pääsevät oikeuksiinsa juuri sarjatuliaseissa.
Männistä juttua airsoftmechanicsin sivuilla, vaikka männät tosin on testattu m140 jousella.
Post Reply