Ilm: Lauantai 27.10 ja sunnuntai 28.10

Jutustelu peleistä.

Moderators: Gary, Federal

Gary
sohvakenraali
sohvakenraali
Posts: 2209
Joined: Fri 24 Aug, 2007 17:21:18
Location: Jalasjärvi,Oulu

Ilm: Lauantai 27.10 ja sunnuntai 28.10

Post by Gary »

Tuola on jo kovasti listaa ja "lukujärjestystä" peleistä lauantaille uudella pelinvalvojille tarkoitetulla keskustelualueella. Itä- vs. Länsirikius miniskenua lukuunottamatta pelit todennäköisesti tuttuja pelimuotoja. Ehkä myös karhut-marjastajat esiintyvät taas.

Alustavassa listassa on pelejä klo 11-16, mutta toki jatketaan niin kauan kuin pelaajia löytyy, ruokatauko n. 1330-1400.

Jos vaikka tavoitteeksi otetaan tällä kertaa jouheva pelien läpivienti, pienillä tauoilla. Kaikki siis paikalle!
Last edited by Gary on Sat 27 Oct, 2007 17:46:46, edited 2 times in total.
Kari Knuuttila
gary @ jvisoft net

web-ylläpitäjä
webmaster@jvisoft.net
User avatar
MikaLinna
sohvakenraali
sohvakenraali
Posts: 2405
Joined: Fri 24 Aug, 2007 22:35:39
Location: Jalasjärvi
Contact:

Post by MikaLinna »

Meiltä tulee vakio 3 ja muutamaa tuttua taas haastan koittamaan. Toivottavasti ulkopaikkakuntalaisiakin tulee sankoin joukoin :thumbsup
Team Linna :)
Mika Linna, GSM 050 3601046, mika.linna@gmail.com
User avatar
Vepemise
Kaasukalle
Kaasukalle
Posts: 130
Joined: Mon 17 Sep, 2007 22:10:23
Location: Kurikka

Post by Vepemise »

No, tuohon Mikan kommentiin voin sanoa, että täältä tulee joko vain minä, tai meitä tulee oikein runsaasti. Eli 1-10 tulee, jos kaikki menee niinkuin pitää. Tiedottelen sitten paremmin, kun tiedän vähä enemmän porukan suunnitelmista. Olettaisin tuosta keskiarvoa, mutta katotaan nyt.
Vesa "Vepe" Perkiö
Cgv
swatti-hatti
swatti-hatti
Posts: 105
Joined: Mon 17 Sep, 2007 21:59:51
Location: Ylistaro

Post by Cgv »

la
- cGv kuittaa.
User avatar
Limppu
swatti-hatti
swatti-hatti
Posts: 98
Joined: Sun 23 Sep, 2007 21:04:48
Location: Seinäjoki, kärjen kansaliittotasavalta

Post by Limppu »

Meitä tulee 2-3 riippuen onkos tuo yksi parantanut polvensa siihen mennessä.
EDIT: Nyt tuleekin melko varmasti 5 jäbää.
Last edited by Limppu on Tue 23 Oct, 2007 14:12:52, edited 1 time in total.
Voi ristuksen ristus.
User avatar
Sniper11
verkkari-vemputtaja
verkkari-vemputtaja
Posts: 26
Joined: Mon 15 Oct, 2007 22:43:24
Location: Kihniö
Contact:

Post by Sniper11 »

Meitä tulee lauantaina varmaankin sellainen autokuormallinen(4-5kpl) pelailemaan.
-jm-
sohvakenraali
sohvakenraali
Posts: 1898
Joined: Sat 25 Aug, 2007 17:16:24
Location: Jalasjärvi

Post by -jm- »

Meiltä tulee 1-3 taistelijaa, kunhan saan tämän peevelin lenssun taltutettua.
-Minkä ketteryydessä häviän, sen painossa voitan-
User avatar
ScioP
Kaasukalle
Kaasukalle
Posts: 175
Joined: Fri 24 Aug, 2007 17:42:59
Location: Jalasjärvi

Post by ScioP »

Pitää kai tännekin ilmoitella että en ole tulossa kyseisenä päivänä, olen isoskoulutuksessa niin saa kesällä rahaa lisää tuhlattavaksi ;)
Gary
sohvakenraali
sohvakenraali
Posts: 2209
Joined: Fri 24 Aug, 2007 17:21:18
Location: Jalasjärvi,Oulu

Post by Gary »

Hyvät oli pelit, tauotkin pysy omasta mielestä hyvin lyhkäisinä. Lukujärjestystä ei täysin noudatettu ja esim itä-länsi peli peruuntui kun sitä järjestävät osapuolet eivät olleet täydellä miehityksellä paikalla.

Sen sijaan pykäsin pystyyn jonninlaisen miniskenun vanhan suunnitelman pohjalta. Eli tämä ruokatauon jälkeen pelattu sissit vs miehittäjäjoukot. Aloitus vähän kusi, kun Kurikkalaiset olivat liian oma-aloitteisia ja törmäsivät sisseihin ennen kuin sissit saivat edes lähteä liikkeelle. :lol:

Yleistilanteena oli, että Rikiuksen alue oli jäänyt "pari päivää sitten" miehittäjien etujoukkojen taakse, ja alueella oli tavattu sissitoimintaa. Niinpä miehittäjiltä oli asetettu osasto Rikiuksen maatalon alueelle suojaamaan huoltoreittiä ja estämään sissien vapaata toimintaa alueella.

En muista enää täysin joukoille jaettuja käskyjä, mutta suunnilleen näin ne meni:

Sissit:

Tehtävänä tiedustella ja tuhota pommilla vihollisen kolonna(auto saattue) joka käyttää 3-tietä.
Pommin kohteet: w5 .... y15 (En muista enää ruutuja, kuitenkin tuolla välillä 4-5 paikkaa pommille.)
Pommin ajastin 5minuuttia.


Miehittäjäjoukot:


Tehtävänä perustaa tukikohta Rikiuksen maatalon alueelle, sekä varmistaa omien joukkojen sivusta sissitoimintaa vastaan. Ja suojata 3-tien huoltoreitti.


Olisi mukava kuulla eri hommissa olleiden kokemuksia skenaarion ajalta, missä olit ja mitä teit, mitä tiesit muiden toiminnasta ym. Jonkinlainen lyhyt tai pitempi tarina pelinkulusta omalta kohdalta.


Itse olin miehittäjäjoukoilla "perusjamppana", koska tiesin vähän turhan paljon sissien toiminnasta =). Teemu toimi miehittäjien komentajana ja toivottavasti kertoo tarkemmin omasta osastaan. Minut käskettiin ensin 2 muun kanssa partioon vietnamin kautta aukon puolivälin yli niin pitkälle että saataisin viholliskosketus, tarkoituksena välttää kontakti ja perääntyä heti kun vihollinen on havaittu. Pääsimme vietnamin läpi lähelle aukonreunaa kun kuulimme puhetta ja liikkeen ääniä, jolloin peräännyimme 20m ja jäimme väijyyn. Äänet jatkuivat joten päätimme irtautua ja tulimme takaisin pihaan, jossa ilmoitus Teemulle.

Tämän jälkeen samalla porukalla vahvennimme puolustusta uudella tornilla takapihalla. Jonkin verran ammuskelua metsän reunassa ollutta vihulaista vastaan, jonka jälkeen irtosimme jälleen pihaan.

Tämän jälkeen käsky kävi vapauttamaan toinen kiertovartio, joka partioi 3-tien vartta, vaihdoimme kellarin takana ja lähdimme 3-tien suuntaisesti kohti pohjoista. Puolivälissä joelle törmäsimme omiin tarkka-ampujiin, jotka viittoivat suojautumaan. Heittäydyin maahan, mutta samantien sain osuman ison kiven takaa 3-tien suunnalta. Olivat pirulaiset jo päässeet aivan tienreunustalle. Muut partiosta säästyivät ja palasivat pihaan. Jonku ajan päästä he tulivat vahvennettuina takaisin tekemään vastahyökkäystä, mutta se tyrehtyi isolle kivelle. Muutama minuutti ja pommi räjähti. Ammuin yhden lippaallisen takapihaa puolustettaessa, mutta hauskaa oli! =)
Kari Knuuttila
gary @ jvisoft net

web-ylläpitäjä
webmaster@jvisoft.net
User avatar
Sniper11
verkkari-vemputtaja
verkkari-vemputtaja
Posts: 26
Joined: Mon 15 Oct, 2007 22:43:24
Location: Kihniö
Contact:

Post by Sniper11 »

Iso kiitos teille, oli parhaat pelit sitten PFOR5:sen jälkeen. Tullaan varmasti usemmankin kerran käymään.
User avatar
MikaLinna
sohvakenraali
sohvakenraali
Posts: 2405
Joined: Fri 24 Aug, 2007 22:35:39
Location: Jalasjärvi
Contact:

Post by MikaLinna »

Oli todella hienot pelit taas tänään, järjestelyt sujui tänään niinkus pitääkin ja kaikki pelaajatkin olivat kotiläksynsä tehneet - homma toimi mallikkaasti. Hienoa että myös niin paljon vierailijoita oli päässyt paikalle - tulkaa ihmeessä pian taas pelaamaan!!

Tuo Garyn miniskenu oli todella hieno. Alku tosin meni mehtään mutta seuravalla kerralla pykälää viisaampana. Ehkä ottaisin tähän lääkintämiehen tai pari per joukkue mukaan ja 5 nauhaa per lääkintämies.

Olin sissien puolella ja laitoimme taktisesti kolme eri ryhmää liikkeelle mikä osoittautui myös oikeaksi ratkaisuksi. Itse kuljien tuttuun tapaan kosketusta hakien ja uudelta "hirvilavalta" meikäläinen aika nopeaa tiputettiinkin - yritin edetä nopeaa avomaastossa puiden suojassa mutta tämmönen ruho mihinkään piiloon pääse :damnfunny

Seurailin sitten offarilla radion välityksellä miten peli eteni ja heti tuli käsitys että pommiryhmä pääsee livahtamaan aika hyvin pappa-tiimin vetäessä huomion peräänsä. Samaan aikaan iskuryhmä teki loistavaa työtäkiertäen vietnamin kautta ja sitoen parhaimmillaan parikin ryhmää asemataisteluun ja tiputtaen vastustajia yksitellen - tässä vaiheessa pistin huomioliivin päälle ja lähdin valvojana katsomaan tätä vääntöä.

Todella hieno pelipäivä kaiken kaikkiaan, yksi parhaista ja ensi kerralla tehdään taas pykälää parempi, Itse + poijaat päästään seuraavan kerran vasta 10.11. mutta kaippa tässä jotenkin sinne asti malttaa odottaa vastaavia miniskenuja :thumbsup

Ps. tais olla parhaimmillaan pelissä 56 taistelijaa vai laskinko väärin?
Team Linna :)
Mika Linna, GSM 050 3601046, mika.linna@gmail.com
User avatar
Vepemise
Kaasukalle
Kaasukalle
Posts: 130
Joined: Mon 17 Sep, 2007 22:10:23
Location: Kurikka

Post by Vepemise »

No jos tästä nyt jotain pitää kertoa, niin laitetaan nyt pieni juttu tänne :P



Saimme komentajalta käskyn linnoittaa hevostalli. Ryhmä jossa olin, miehittikin tallin aika hyvin, ja muutama extramieskin tuli sinne alas vahtimaan kuusikkoa. Asetuimme rakennukseen loistaviin puolustusasemiin. Itse katselin vietamin suuntaan. Kaverini katonrajasta tarkkaili kiikarillaan tilannetta.

Pian muutama oma tulee aukolta päin, ja kertovat, miten olivat törmänneet jo vihollisiin hakiessaan puolustusasemia aukolta. Ilmeisesti tässä oli käynyt joku virhe karille, mitä kuuntelin. No, valmistauduimme aukolta tulevaan hyökkäykseen. Tähystäjä ilmoitti, että iso ryhmä menossa joen puolelle metsään ja noin 6 miehen ryhmä oli matkalla omalle valvontasektorille.

Pian huomaan päiden liikettä, mutta ne olivatkin omia tiedustelijoita. Liikehdimme rakennuksen suojassa. Pian komentaja antaa käskyn, että 5 miestä tänne uuteen tehtävään. Itse ilmoittauduin mukaan, mutta koska jollain oli vaikkua korvissa, tai sitten eivät halunneet välittää, ja menivät itse mukaan. Tietysti harmitti, kun olisi tehnyt mieli lähteä kiertämään, mutta, meni jo, mutta kaivelee tuollainen.

Jäätiin sitten kahden tyypin kanssa sinne pitämään. Kierrettiin sielä, ja partioitiin rakennuksen ikkunoita. Pian vietnamissa alkaa päät vilkkua, ja sinne lähtee kuulaa. Ovelta katsottiin kaverin kanssa, ja ilkeä kuuloinen sarja tulee päin. Onni matkassa, kompastun taaksepäin, ja olin ihan aukialla, kaikki kuulat meni todella läheltä, ja loikkasin siitä oven taakse. Kaverini sanoi siitä sitten, että johan meni läheltä.

Pudotin luultavasti yhden vietnamiin ja muut sieltä vetäytyivät. Pian peli huudettiinkin jo ohi. Kivaa oli, ja tälläisiä miniskenaarioita lisää.

Itsellänikin menee seuraava pelikerta tuonne 10.11, koska opertation fatherland sattuu olemaan 3.11. Mutta sitten näemme taas, ja toivotaan isoa pelaajalaumaa :thumbsup
Vesa "Vepe" Perkiö
Vulcan
sohvakenraali
sohvakenraali
Posts: 814
Joined: Sat 15 Sep, 2007 18:15:41
Location: Jalasjärvi

Post by Vulcan »

Joo laskuissa natsaa minun kanssa.

Olin skenaariossa miehittäjien riveissä. Asetuin hirvilavan vieressä olevissa poteroissa. Siinä hetken kykittyäni hirvilavalta tuli käsky eliminoida vihollinen metsän rajassa olevasta suojasta. Lähdin liikkeelle mukana yksi taistelutoveri, joka sai osuman pari metriä sisemmällä metsässä. Lähdin sitten hiipimään kohdetta kohti (Semmoinen trukkilava suoja) ensin en nähnyt mitää, mutta sitte siinä liikahti semmoinen epäilyttävä musta möykky, joka ampui kipeästi minttua polveen. Möykky osoittautui viholliseksi.

Siinä meni sitten se peli minun osaltani

Edit: parantelin ja korjailin virheit
Last edited by Vulcan on Sat 27 Oct, 2007 20:29:20, edited 2 times in total.
Lauri "Vulcan" Seppälä
User avatar
SkiJay
verkkari-vemputtaja
verkkari-vemputtaja
Posts: 68
Joined: Sun 02 Sep, 2007 20:26:51
Location: Jalasjärvi

Post by SkiJay »

Pelipäivän pelit menivät mukavasti, osumat otettiin rehellisesti ja kuolinhuutojakin kuului jo lähes kaikilta! Eli oikein hyvät pelit oli! :thumbsup

Skenusta: Toimin miehittäjien puolella ja ensimmäiseksi tehtäväksi sain kolmostien partioinnin yhdessä Jonin ja Niken kanssa. No kerkesimme kerran kävelemään joelle ja takaisin pihaan, ilman vihollisen kohtaamista, kunnes saimmekin jo uuden tehtävän.

Tehtävämme oli mennä suojaamaan takapihaa portin viereisestä pusikosta, no tämäkin tehtävä suoriutui ilman vihollisen erityistä kosketusta ja saimme jälleen uuden mission. Nyt tehtävämme oli mennä tarkistamaan vietmanin tilanne.

Vietnamissa olikin sitten jo taistelua, ja sinne jäimmekin loppupeliksi. Nikke eteni vähän omia reittejään vietnamissa ja Jonin kanssa menimme kytikselle puskan taakse, siinä sitten odottelimme sissien etenemistä kun peli yhtäkkiä vihellettiinkin poikki.

Skenaario oli mahtava, vaikka lopetus tosin tuli vähän yllättäen. Ehkä omaa tai komentajamme "tyhmyyttä" jättää huoltoreitin aivan pohjoisinpää vartiotta.
-Tuomas Ruohoniemi
User avatar
Repta
rahastonhoitaja
rahastonhoitaja
Posts: 654
Joined: Fri 14 Sep, 2007 20:11:12
Location: Jalasjärvi

Post by Repta »

Pelasin miehittäjien puolella tämän päivän miniskenaariossa. Skenaarion "oikeat" tavoitteet jäivät sopivasti hämärän peitoon, puolustusasematkin jäivät hyvin pitkälti itse päätettäväksi. Päädyin juuri pystytettyyn torniin vahtimaan hevostallin takaista metsää, viereisessä juoksuhaudassa oli hyvissä asemissa muutama muukin miehitysjoukkojen jäsen.

Aluksi oli mukavan rauhallista, mutta pian muutamat pään vierestä lentäneet sekä torniin osuneet kuulat herättivät toimintaan. Vihollinen oli pesittäytynyt metsän reunassa olevaan trukkilavasuojaan ja häiritsi vakavasti puolustustamme. Muutamaan otteeseen häntä yritettiin lähestyä, mutta aina hän eliminoi hyökääjän. Kuulaa oli ilmassa aina kun nuorten kuusien takaa vain näkyi vilahdus. Lopulta hän sai osuman ja pääsin kolmen muun jantterin kanssa tunkeutumaan metsään, jossa arvelimme vihollisen olevan. Etenimme metsään noin 30 metriä kunnes maan tasalta alkoi tulitus meitä kohti. Vaistomaisesti syöksyin mahaan. Olin todella suojattomassa paikassa ja muutaman hätäisen heittolaukauksen avulla toivoin pääseväni perääntymään. Mutta pian tämän jälkeen sain osuman kylkeeni ja eliminoiduin.

Todella mainio peli, tällaisia toivotaan ehdottomasti lisää.
Kalle Seppälä
Hallituksen jäsen, rahastonhoitaja
Post Reply