Page 1 of 1

Pelinjohtajan katsaus

Posted: Wed 26 Aug, 2009 23:28:17
by MikaLinna
EU alkaa olla tätä kirjoitettaessa täynnä, TaSpeFin puolella on vielä hyvin tilaa, KDF myös on saavuttamassa riittävän pelaajamäärän. Toki lisää sopii vielä joka puolelle, mutta pyritään ensin täyttämään TaSpeF, sitten KDF ja sitten sijoitellaan muihin tasapuolisesti.

Tässä vaiheessa on jokaisen syytä jo lueskella pelin säännöt hyvin tarkkaan
http://suomyrsky.jvisoft.net/index.php?page=sm2/saannot

Jokainen joukkueiden komentaja/johtaja on jo aloittanut omien joukkojen perehdyttämisen ja kouluttamisen etäältä. Ilmoittautumisessa ei vielä lyödä lukkoon lopullisia ryhmäjakoja, vaan ne muodostetaan lopullisesti vasta pelin alussa. Komentajille/jojoille sen verran rajoituksia että

- ryhmällä on oltava ryhmänjohtaja jolla PMR radio
* komentaja/jojo voi itse määritellä joukkueen omat radion käytön säännöt

- ryhmän minimikoko on oltava
* Unitro 1+2
* KDF 1+2
* EU 1+3
* TaSpeF 1+3
Ryhmät liikkuvat ryhmänä eli riittävän lähekkäin. Pelinjohto voi "tiputtaa" kokonaisen ryhmän jos se on levinnyt liian laajalle, maalaisjärkeä pitää voida tässä kohden käyttää eli esim. 3 pelaajan ryhmä ei voi oikein tehokkaasti toimia 100 m leveänä rintamana...

- joukkueella x kpl ensisiteitä, joita jojo voi jakaa tilanteen mukaan ryhmille. Ensisiteitä on jälleen palkintoina tehtävistä/kätköistä. Toinen ryhmä EI VOI sitoa toista ryhmää omilla siteillään vaan ryhmän lähdettyä suorittamaan tehtävää (vartiointi, partiointi, vapaa) on sitä ennen jojo antanut x kpl ensisiteitä käyttöön ja kun ne loppuvat, koko ryhmä joutuu respalle ellei voi omin voimin pelaajiaan parantaa. Voidaan taktikoida, jos ryhmän koko vaikka 5 voi jojo antaa mukaan vaikka 5 sidettä jolloin jokainen pelaaja voidaan kerran sitoa. Kerran sidottua pelaajaa ei voi sitoa toista kertaa vaan tällöin koko ryhmä respalle.

Lähetti voi sitoa komentajan ja päinvastoin kummankin omalla ensisiteellä kerran. Eli jos komentaja kaatuu, lähetti voi sitoa tämän komentajan omalla ensisiteellä kerran jonka jälkeen toisesta osumasta komentaja joutuu respalle. Lähetti toimii samoin eli lähetin voi vain komentaja tai toinen lähetti sitoa lähetin omalla ensisiteellä (jos on) kerran, toisesta osumasta respalle. Komentaja ja lähetti merkitään tuplanauhoin, komentajalla on oltava lisäksi jokin selkeästi komentajan arvoa osoittava arvomerkki näkyvillä tai asemaa kuvaava päähine.

Ja mikä tärkeintä, VASTUSTAJAN RADIOKANAVAN HÄIRINTÄ TAI LUVATON KUUNTELEMINEN johtaa auttamattomasti pelistä poistamiseen.

Posted: Sat 29 Aug, 2009 21:02:12
by MikaLinna
Minimipelaajamäärä on saavutettu, nyt sitten vain makselemaan osallistumismaksuja.

Muistakaa myös että ilmoittautumisessa olleet ryhmäjaot EIVÄT ole käytössä itse pelissä - jojot tekevät omat jaot ennen peliä/pelin alussa. Ryhmien muodostukseen jos haluat vaikuttaa, ota yhteyttä suoraan oman joukkueesi komentajaan.

Valmistautumiseen kuuluu myös
- oranssi raatoliina
- oman joukkueen värinen hihanauha
- alle 18v holhoojan lupalappu (ilmestyy tänne ensi viikolla)
- juomiset jne.

Jokaisella joukkueella on alussa pieni tukikohta mihin voi jotain kampetta jättää. Muistakaa kuitenkin että pelin aikana tilanteet voi muuttua ja tuo alussa joukkueen hallussa ollut "tukikohta" voikin olla suurimman osan peliajasta vihollisen hallussa - ota mukaan vain sen verran kampetta mitä tarvittaessa repussa nopeasti saat siirrettyä paikasta toiseen jos kaikki kannettava kampe ei mukaasi sovi. Pelin aikana mitä todennäköisemmin alueita vallataan ja myös menetetään, joukkueet oletettavasti liikkuvat tilanteiden mukaan ellei nyt sitten joku ryhmä päätä kaivaa itselleen valtaisaa tunneliverkostoa....heh...

Ja edelleen niihin lukuisiin kyselyin pikavastaukset:
- UniTro on mukana, juu - ovat ilmoittautuneet suoraan pelinjohtoon ;)
- komentoketju on pelinjohto - jojo - rj - rivimies - rj - jojo - pelinjohto
- jojot voivat itse päättää miten radioita rivimiehet käyttävät
* ryhmänjohtajilla radio pakollinen
- jojot myös muodostavat ryhmät pelin alussa
- avotulen teko on alueella kielletty
- ryhmät liikkuvat tiivinä ryhmänä ja respaavat ryhmänä
- ensisidettä voi käyttää kerran per pelaaja JOS ryhmällä on vapaita ensisiteitä, toinen osuma vie koko ryhmän respalle
* toinen ryhmä ei voi sitoa toista ryhmää

Ja kyllä, peli pelataan satoi tai paistoi joten varustus jokaisella taistelijalla sen mukaisesti.

Posted: Fri 04 Sep, 2009 22:52:53
by MikaLinna
Muista että varmistat paikkasi tapahtumassa vasta maksamalla pääsymaksun. Maksu tulee suorittaa viimeistään 12.9.2009! Mikäli tapahtuma peruutetaan järjestäjien toimesta palautamme maksamasi summan kokonaisuudessaan.

Posted: Sun 13 Sep, 2009 21:39:57
by MikaLinna
Nyt näyttää että suuri osa pelaajista ei ole suorittanut maksuaan, hoitakaapa asia pikimmiten kuntoon - peliin ei mitään asiaa mikäli
- maksua ei ole suoritettu
- alaikäiseltä puuttuu lupalappua
http://www.jvisoft.net/res/suomyrsky2/l ... yrsky2.pdf

Lukekaa sännöt
http://www.jvisoft.net/docs/Pelisaannot.pdf

Keli näyttää tässä vaiheessa lupaavalta, tulee hieno pelipäivä.
Osa joukoista joutunee siirtymään pelialueelle kävellen, matkaa ei onneksi ole kuin reilu kilometri mutta kaikki turha kantamus on tässäkin kohden liikaa.

Posted: Mon 14 Sep, 2009 23:14:19
by MikaLinna
Alustavan tiedustelutiedon mukaan alueella on havaittu ulkopuolisten valtioiden toimesta ilmavalvontaa. Mahdollisesti myös aktiivista lentotoimintaa saattaa pelissä esiintyä, tällöin pelinjohtaja antaa komennon ILMAVAARA jolloin
- liikkuminen seis ja miehistö suojautuu
- liikkua saa vain ryömien, muutoin eliminoituu
- tilanne jatkuu kunnes pelinjohtaja huutaa radiossa ILMAVAARA OHI

Ilmavaaran aikana mahdollisesti tiettyjä alueita tuhoutuu jolloin pelinjohtajan ilmoittamissa koordinaateissa olevat pelaajat/ryhmät eliminoituvat kokonaisuudessaan.

Jokaisen joukkueen kannattaa seurata myös yläilmaa ja hakeutua myös oma-aloitteisesti suojaan. Ilmavaaran tunnistaa kyllä lentotoiminnalle ominaisestä äänestä, jonka lähde on puiden yläpuolella.

HUOM!
Mitään lentävää esinettä kohden EI SAA ampua missään tilanteessa, ainoastaan voidaan suojautua.

Posted: Tue 15 Sep, 2009 20:41:29
by Mattiboy
INCOMING! :D

Posted: Tue 15 Sep, 2009 22:20:27
by Kristian Koskela
MikaLinna wrote: HUOM!
Mitään lentävää esinettä kohden EI SAA ampua missään tilanteessa, ainoastaan voidaan suojautua.
Ei edes ufoja? Tulevat mokomat lauantaina piirtelemään ympyröitä pusikoihin pelin aikan, eikä saada puolustautua? :shock:

Posted: Tue 15 Sep, 2009 22:50:06
by MikaLinna
Jep, silloin tarvittaessa oman ryhmänjohtajan kautta radiolla tieto omalle jojolle joka informoi pelinjohtoa = komentoketju pitää säilyttää kaikissa tilanteissa. Mää luulen että jojo myös ohjeistaa missä tilanteessa saa tulen avata, kyseessä kuitenkin peli jossa ensin tiedustellaan eikä välttämättä haluta itseään paljastaa ensin...

Posted: Thu 17 Sep, 2009 20:22:48
by Niemis
Onko raatoliinalle jossain jotkin ohjeet. En löytänyt säännöistä mainintaa ja suomyrskyn ohjeissa puhutaan liinasta/ päähineestä.
Itselläni (ja parilla kaverillani) on oranssit pipot, käykö ne?

Posted: Thu 17 Sep, 2009 21:12:58
by MikaLinna
Meillä on nähtävästi pieniä epätarkkuuksia. 30x30 cm neliön muotoinen oranssi (mitä kirkkaampi, sen parempi) on todella hyvä raatoliinaksi.
Jos pipo on selkeästi kirkaan oranssi, varmaan se välttää ja asiansa ajaa.

Tärkeintähän tässä on että kun pelaaja on siinä tilassa ettei häntä enää aiota sitoa ja pelitilanne liikkumisen sallii, vedetään oranssi raatoliina/pipo päähän sen merkiksi ettei kukaan enää pelistä ulkona olevaa ala ampumaan.