Pelinjohtajan katsaus
Posted: Wed 26 Aug, 2009 23:28:17
EU alkaa olla tätä kirjoitettaessa täynnä, TaSpeFin puolella on vielä hyvin tilaa, KDF myös on saavuttamassa riittävän pelaajamäärän. Toki lisää sopii vielä joka puolelle, mutta pyritään ensin täyttämään TaSpeF, sitten KDF ja sitten sijoitellaan muihin tasapuolisesti.
Tässä vaiheessa on jokaisen syytä jo lueskella pelin säännöt hyvin tarkkaan
http://suomyrsky.jvisoft.net/index.php?page=sm2/saannot
Jokainen joukkueiden komentaja/johtaja on jo aloittanut omien joukkojen perehdyttämisen ja kouluttamisen etäältä. Ilmoittautumisessa ei vielä lyödä lukkoon lopullisia ryhmäjakoja, vaan ne muodostetaan lopullisesti vasta pelin alussa. Komentajille/jojoille sen verran rajoituksia että
- ryhmällä on oltava ryhmänjohtaja jolla PMR radio
* komentaja/jojo voi itse määritellä joukkueen omat radion käytön säännöt
- ryhmän minimikoko on oltava
* Unitro 1+2
* KDF 1+2
* EU 1+3
* TaSpeF 1+3
Ryhmät liikkuvat ryhmänä eli riittävän lähekkäin. Pelinjohto voi "tiputtaa" kokonaisen ryhmän jos se on levinnyt liian laajalle, maalaisjärkeä pitää voida tässä kohden käyttää eli esim. 3 pelaajan ryhmä ei voi oikein tehokkaasti toimia 100 m leveänä rintamana...
- joukkueella x kpl ensisiteitä, joita jojo voi jakaa tilanteen mukaan ryhmille. Ensisiteitä on jälleen palkintoina tehtävistä/kätköistä. Toinen ryhmä EI VOI sitoa toista ryhmää omilla siteillään vaan ryhmän lähdettyä suorittamaan tehtävää (vartiointi, partiointi, vapaa) on sitä ennen jojo antanut x kpl ensisiteitä käyttöön ja kun ne loppuvat, koko ryhmä joutuu respalle ellei voi omin voimin pelaajiaan parantaa. Voidaan taktikoida, jos ryhmän koko vaikka 5 voi jojo antaa mukaan vaikka 5 sidettä jolloin jokainen pelaaja voidaan kerran sitoa. Kerran sidottua pelaajaa ei voi sitoa toista kertaa vaan tällöin koko ryhmä respalle.
Lähetti voi sitoa komentajan ja päinvastoin kummankin omalla ensisiteellä kerran. Eli jos komentaja kaatuu, lähetti voi sitoa tämän komentajan omalla ensisiteellä kerran jonka jälkeen toisesta osumasta komentaja joutuu respalle. Lähetti toimii samoin eli lähetin voi vain komentaja tai toinen lähetti sitoa lähetin omalla ensisiteellä (jos on) kerran, toisesta osumasta respalle. Komentaja ja lähetti merkitään tuplanauhoin, komentajalla on oltava lisäksi jokin selkeästi komentajan arvoa osoittava arvomerkki näkyvillä tai asemaa kuvaava päähine.
Ja mikä tärkeintä, VASTUSTAJAN RADIOKANAVAN HÄIRINTÄ TAI LUVATON KUUNTELEMINEN johtaa auttamattomasti pelistä poistamiseen.
Tässä vaiheessa on jokaisen syytä jo lueskella pelin säännöt hyvin tarkkaan
http://suomyrsky.jvisoft.net/index.php?page=sm2/saannot
Jokainen joukkueiden komentaja/johtaja on jo aloittanut omien joukkojen perehdyttämisen ja kouluttamisen etäältä. Ilmoittautumisessa ei vielä lyödä lukkoon lopullisia ryhmäjakoja, vaan ne muodostetaan lopullisesti vasta pelin alussa. Komentajille/jojoille sen verran rajoituksia että
- ryhmällä on oltava ryhmänjohtaja jolla PMR radio
* komentaja/jojo voi itse määritellä joukkueen omat radion käytön säännöt
- ryhmän minimikoko on oltava
* Unitro 1+2
* KDF 1+2
* EU 1+3
* TaSpeF 1+3
Ryhmät liikkuvat ryhmänä eli riittävän lähekkäin. Pelinjohto voi "tiputtaa" kokonaisen ryhmän jos se on levinnyt liian laajalle, maalaisjärkeä pitää voida tässä kohden käyttää eli esim. 3 pelaajan ryhmä ei voi oikein tehokkaasti toimia 100 m leveänä rintamana...
- joukkueella x kpl ensisiteitä, joita jojo voi jakaa tilanteen mukaan ryhmille. Ensisiteitä on jälleen palkintoina tehtävistä/kätköistä. Toinen ryhmä EI VOI sitoa toista ryhmää omilla siteillään vaan ryhmän lähdettyä suorittamaan tehtävää (vartiointi, partiointi, vapaa) on sitä ennen jojo antanut x kpl ensisiteitä käyttöön ja kun ne loppuvat, koko ryhmä joutuu respalle ellei voi omin voimin pelaajiaan parantaa. Voidaan taktikoida, jos ryhmän koko vaikka 5 voi jojo antaa mukaan vaikka 5 sidettä jolloin jokainen pelaaja voidaan kerran sitoa. Kerran sidottua pelaajaa ei voi sitoa toista kertaa vaan tällöin koko ryhmä respalle.
Lähetti voi sitoa komentajan ja päinvastoin kummankin omalla ensisiteellä kerran. Eli jos komentaja kaatuu, lähetti voi sitoa tämän komentajan omalla ensisiteellä kerran jonka jälkeen toisesta osumasta komentaja joutuu respalle. Lähetti toimii samoin eli lähetin voi vain komentaja tai toinen lähetti sitoa lähetin omalla ensisiteellä (jos on) kerran, toisesta osumasta respalle. Komentaja ja lähetti merkitään tuplanauhoin, komentajalla on oltava lisäksi jokin selkeästi komentajan arvoa osoittava arvomerkki näkyvillä tai asemaa kuvaava päähine.
Ja mikä tärkeintä, VASTUSTAJAN RADIOKANAVAN HÄIRINTÄ TAI LUVATON KUUNTELEMINEN johtaa auttamattomasti pelistä poistamiseen.