Lumipuku ja muu talvivarustus

Kaikki varustukseen liittyvä jutustelu

Moderators: Gary, Federal

User avatar
MikaLinna
sohvakenraali
sohvakenraali
Posts: 2405
Joined: Fri 24 Aug, 2007 22:35:39
Location: Jalasjärvi
Contact:

Lumipuku ja muu talvivarustus

Post by MikaLinna »

Sitten varmaan pitää iskeä kiinni noihin lumiajan tamineisiin, mitä kaikkea pitäs malttaa taas huomioida?

Onkos ideoita/kokemuksia kokeneemmilla pelureilla
- kengät ettei varpaat jäädy
- lumipuku
* Keskisellä oli muuten joku lumipukuhässäkkä, kokemuksia?
- suojalasit, huurtuminen...
- akun kestävyys
* joku toimitteli folion käytöstä,
* mites tuon avaruushuovan kanssa, saisko siitä akulle mitään apua?

Muuta huomioitavaa/vinkkejä aseen/varusteiden osalta talvikeleissä?
Team Linna :)
Mika Linna, GSM 050 3601046, mika.linna@gmail.com
User avatar
razorpojka
kapiainen
kapiainen
Posts: 361
Joined: Sun 26 Aug, 2007 16:48:40
Location: Helsinki

Post by razorpojka »

Goretex -kengät on omalta kokemukselta hyvät näin talvisin. Lumipuku ei ole pakollinen, mutta joissain paikoissa sitä saattaisi tulla ikävä. Onkos se Keskisellä myytävä puku se ruotsalainen vai jokin muu? Tuo ruotsalainen palveli hyvin 2v. kunnes ny tuli toi m/62, joka on kyllä omasta mielestä parempi kun normaali kuvio tulee hieman siitä läpi, täysin valkoinen puku saattaa loistaa tietyissä paikoissa. Sankalasit eivät kyllä huurru kovinkaan helposti, mutta niissä on sitten omat riskit, pitää olla nassun muotoihin sopivat, etteivät ne valskaa. Kaikki akut mitä ny on ollu, on kestäny talvisin aivan loistavasti, ei oo tarvinnu tehdä mitää omaa säätöö, näen sen kyllä turhana.

Aseen hoppikumi saattaa kangistua pakkasilla ja muoviosat on herkempiä hajoamaan kuin lämpimillä keleillä. Jos haluaa naamioida aseen, saa sen nätisti naamioitua sideharsolla, rikkoo aseen muodot maastoon nätisti.
DDR on paras :D ja Serbia :DDD
User avatar
MikaLinna
sohvakenraali
sohvakenraali
Posts: 2405
Joined: Fri 24 Aug, 2007 22:35:39
Location: Jalasjärvi
Contact:

Post by MikaLinna »

Se keskisen puku oli semmonen 2-osanen (takki+housut), valkoinen missä mustia raitoja tms. Niitä oli siinä missä on niitä retkeilyvarusteita (keittimet) ja sadeasusuja, meinasin kokeeksi ostaa mutta jäi sitten. Jos jollakin on tuommonen niin tahto nähärä.

Itellänihän on tuo valtion puku semmonen "aito" että kun sen kääntää niin tulee lumipuku vihreillä kauluksilla :D
Team Linna :)
Mika Linna, GSM 050 3601046, mika.linna@gmail.com
Cgv
swatti-hatti
swatti-hatti
Posts: 105
Joined: Mon 17 Sep, 2007 21:59:51
Location: Ylistaro

Post by Cgv »

moon nua jokku sopurahan halppistalvikengät suht hyviksi. ainoo ongelma on että vesi pääsee läpi jos rupiaa kahlaamaaan johnaki, hyvää on se että on karvavuori joten varpaat ei jäädy.
- cGv kuittaa.
User avatar
razorpojka
kapiainen
kapiainen
Posts: 361
Joined: Sun 26 Aug, 2007 16:48:40
Location: Helsinki

Post by razorpojka »

Käytä Mika vaan sitä m/62:n toista puolta, se on aiva loistava. Sitte jos on vähemmän lunta niin housut valkosena ja takki maastona.
DDR on paras :D ja Serbia :DDD
User avatar
Vepemise
Kaasukalle
Kaasukalle
Posts: 130
Joined: Mon 17 Sep, 2007 22:10:23
Location: Kurikka

Post by Vepemise »

Sen tiedän, ja luultavasti moni muukin tietää, että miniakut varsinkin hyytyy talvellä äkkiä. Taitaa kennokoko vaikuttaa. Uskompa, että uuden kuularuiskuni largeakkukin hyytyy kyllä kovalla pakkasella.
Vesa "Vepe" Perkiö
User avatar
razorpojka
kapiainen
kapiainen
Posts: 361
Joined: Sun 26 Aug, 2007 16:48:40
Location: Helsinki

Post by razorpojka »

Sillon aikoinansa mulla tais olla Commandos 1100mah miniakku ja kyllä sillä sai räiskittyä ihan kiitettävästi. Viime talvena oli käytös Sanyon 2000mah large ja sillä sai pelattua 2-3 viikonloppua ilman lataamista.
DDR on paras :D ja Serbia :DDD
User avatar
Vepemise
Kaasukalle
Kaasukalle
Posts: 130
Joined: Mon 17 Sep, 2007 22:10:23
Location: Kurikka

Post by Vepemise »

Niin, no voihan se olla niin. Ja tuossa tuli mieleen, että oli kaverin m93r:ällä pelattu 20 asteen pakkases monta tuntia, ottaen huomioon akun koon. Tässä tulee esille siis se, miten tärkeää on ladata oikein aseen akut.

Mutta kyllä kun vain pukee kunnolla, pärjää talvella ihan hyvin. Kumisaappaat ilman villasukkia tai kaksia on ihan turhaa. Maiharit, joissa kunnon vuori on hyvä. Keskisen lumipuku on ihan hyvä. Kaverilla (predator) on juuri se lumipuku, ja se on ihan hyvä. Kannattava ostos siis.
Vesa "Vepe" Perkiö
User avatar
Limppu
swatti-hatti
swatti-hatti
Posts: 98
Joined: Sun 23 Sep, 2007 21:04:48
Location: Seinäjoki, kärjen kansaliittotasavalta

Post by Limppu »

Ja vielä lisäyksenä tähän. Itse pidän myös lumipuvun alla sadevaatteita(en tykkää juosta märät vaatteet päällä). Itselläni on tuo bw lumipuku, ja on hyvin toiminut. Jalkineina käytän (en muista minkä valmistajan) gore maihareita. Ja hyvä kikka estää lumen pääsy kenkiin on, että teippaa esim ne sadevaatteen housut maihareihin kiinni.
Voi ristuksen ristus.
User avatar
Tmu
kapiainen
kapiainen
Posts: 327
Joined: Fri 24 Aug, 2007 17:25:52

Post by Tmu »

Limppu wrote:Ja vielä lisäyksenä tähän. Itse pidän myös lumipuvun alla sadevaatteita(en tykkää juosta märät vaatteet päällä). Itselläni on tuo bw lumipuku, ja on hyvin toiminut. Jalkineina käytän (en muista minkä valmistajan) gore maihareita. Ja hyvä kikka estää lumen pääsy kenkiin on, että teippaa esim ne sadevaatteen housut maihareihin kiinni.
Ite en sadeasua käyttäisi vaikka satais äkeitä jos tarkotus on liikkua. Ihan paikallaan ollessa esim. vartiossa jonkilainen sadepuku on toki hyvä olla. Oon huomannu talvella t-paita/urheilukerrasto+villapaita sopivaksi varusteeksi maastopuvun alle. Villa kun pitää lämpöisenä vaikka vähän kastuisikin. Kengät ja sukat on tärkeetä pitää kuivina tai muuten alkaa nopeesti suorituskyky laskea.

Housuina ihan ok toimi tollaset fleece-välihousut viime kerralla, mutta ei voi sanoa että jalat olisi silti lämpöisinä pysyny kun oli melkein läpeensä märkänä. Ehkä pitäis koittaa löytää jostain kunnon vanhanajan villahousut jos ne toimis yhtähyvin ku villapaita? :)
Vulcan
sohvakenraali
sohvakenraali
Posts: 814
Joined: Sat 15 Sep, 2007 18:15:41
Location: Jalasjärvi

Post by Vulcan »

Niin ja jos ei jaksa hommata talvelle omia naamavärei ostaa valkoosen shemaghin.
Lauri "Vulcan" Seppälä
Serial Number
verkkari-vemputtaja
verkkari-vemputtaja
Posts: 66
Joined: Sat 25 Aug, 2007 21:36:12

Post by Serial Number »

Muistaakseni Bollén "huurtumattomat" lasit ovat toimineet itselläni aika hyvin. Nekään eivät tietenkään kestä sitä jos höyry nousee suoraan alhaalta kiinni, mutta muuten ovat ihan OK. Huurteenestoainetta olen myös kuullut kehuttavan.
User avatar
MikaLinna
sohvakenraali
sohvakenraali
Posts: 2405
Joined: Fri 24 Aug, 2007 22:35:39
Location: Jalasjärvi
Contact:

Post by MikaLinna »

Se Keskisen puku oli tämmönen
http://www.supernova.fi/product/213/lumipuku_snowmate/
pari niitä hommasin joten sunnuntaina (tai ehkä jo osalla porukkaa lauantaina) pääsee niitä ihailemaan.

Hyviä asioita oli
- puhelintasku
- kiristysnyörit
- kevyt
Team Linna :)
Mika Linna, GSM 050 3601046, mika.linna@gmail.com
User avatar
Vepemise
Kaasukalle
Kaasukalle
Posts: 130
Joined: Mon 17 Sep, 2007 22:10:23
Location: Kurikka

Post by Vepemise »

Joo, tuo puku on hyvä. Kaverilla on sellainen, ja nyt olen minäkin hommannut. Kaveri (Predator) huomasi, että se kyllä materiaallillaan ei kastu niin pahasti kuin vaikkapa BW lumipuku lekasta.
Vesa "Vepe" Perkiö
black_classic
Posts: 9
Joined: Tue 11 Dec, 2007 17:50:24
Location: Jalasjärvi, Hirvijärven Kansantasavalta

Post by black_classic »

Itse olen käyttänyt maihareissa villasukkaa mutta olen havainnut
että kun laittaa lämpöpojalliset lisäksi kenkään niin hyvin tarkenee

talvivaatteina:
ylävartalo =alla t- paita tai poolopaita ja päälle pitkähianen college-
paita ja bunders werh:n (vai mikä se oli) talvpuku
alavartalo =pitkät kalsarit, verkkarit ja maastopuku housut

hanskoina dragon ampujan hanskat, koska ovat tarpeeksi ohuet
että voi painaa radion tangentti nappulaa (mikä ei paksuilla rasoilla
oikein onnistu)

suojalaseissa käytän huurteenestoon kertakäyttöpyyhkeitä jotka voi
kyllä käyttää 2-3 kertaa kunhan sulkee pussin hyvin ja jos vieläkin
huurtuu voi koittaa vetää laseja pidenmälle nenänvartta jolloin ilma
kiertää hiukan paremmin laseihin

akut ovat kyllä piisanneet mutta aseeni (classic army g36c)tuppaa vähän hyytymään pakkasilla

olin tässä keskisellä pari viikkoa sitten käymässä ja oli siellä yksi
lumipuku mutta sekin sellainen lipares kannattaa vaan hankkia lekasta
se bw lumipuku itse ostin käytetyn ja hyvälaatuinen silti tosin joitain nokijälkiä oli mutta se luo vain tunnelmaa...

tämä oli tarkoitettu aloittelijoille ja uusavuttomille joten kokeneet
pelaajat älkööt lukkaantuko :thumbsup
Juha"wolverine"Mäki- Ventelä
Post Reply