Suoruoska La 17.9.2011
Suoruoska La 17.9.2011
Suomyrsky peruuntui, mutta jokin pidempi peli olisi kiva.
Tältä pohjalta voin järjestää päiväpelin Kiimakalliolle, missä on hieman tekemistä normaalia enemmän.
Löytyykö kiinnostuneita?
Osapuolia olisi kaksi tai kolme - toki komentajat näihinkin pitäisi löytää...
Tältä pohjalta voin järjestää päiväpelin Kiimakalliolle, missä on hieman tekemistä normaalia enemmän.
Löytyykö kiinnostuneita?
Osapuolia olisi kaksi tai kolme - toki komentajat näihinkin pitäisi löytää...
Team Linna :)
Mika Linna, GSM 050 3601046, mika.linna@gmail.com
Mika Linna, GSM 050 3601046, mika.linna@gmail.com
Re: Suoruoska La 17.9.2011
Tulen ja houkuttelen pojista vanhempaa mukaan.
Jonkinlainen ikäraja tänne varmaan kannattaisi asettaa, voisiko olla Suomyrskyn tapaan K13?
Jonkinlainen ikäraja tänne varmaan kannattaisi asettaa, voisiko olla Suomyrskyn tapaan K13?
-Minkä ketteryydessä häviän, sen painossa voitan-
Re: Suoruoska La 17.9.2011
Mukana ollaan ilman muuta ja 1kpl jälkikasvua mukana.
Re: Suoruoska La 17.9.2011
Mukana ollaan mutta jälkikasvua ei ole (toivon mukaan ainakaan)
Pappa-Tiimi
Re: Suoruoska La 17.9.2011
Pitäisköhän Suoruoska laittaa tapahtumakalenteriin viikkopelien tapaan?
Luulenpa että täällä foorumilla ei käy läheskään kaikki potentiaaliset osallistujat.
EDIT: Korjattu Suoroska Suoruoskaksi. Pikku lukivirhe...
Luulenpa että täällä foorumilla ei käy läheskään kaikki potentiaaliset osallistujat.
EDIT: Korjattu Suoroska Suoruoskaksi. Pikku lukivirhe...
-Minkä ketteryydessä häviän, sen painossa voitan-
Re: Suoruoska La 17.9.2011
No niin pässit, nyt sitten viidakkorumpu pauhaamaan ja ilmoittautumisia kehiin.
http://www.jvisoft.net/tapahtumat/event ... ?event=363
Punaisille tarvittaisiin myös kommodoori.
http://www.jvisoft.net/tapahtumat/event ... ?event=363
Punaisille tarvittaisiin myös kommodoori.
-Minkä ketteryydessä häviän, sen painossa voitan-
Re: Suoruoska La 17.9.2011
Homma etenee. Sinisten komentajana toimii Mazor, joka rakentaa joukkonsa kokoonpano parhaaksi katsomallaan tavalla. Samoin toimii punaisten komentaja Soosi. komentajat ohjeistavat kuinka he haluavat kommunikoida pelaajien kanssa.
Pelimekaniikasta:
Peli pelataan keskeytyksettä alkaen klo 10:00 ja päättyen klo 18 paikkeilla. Ruokailu ja muu huolto tapahtuu pelin yhteydessä. Koko ajan pidetään suojalasit päässä.
Tehtävistä:
Alustavasti tehtäviä tulee olemaan näistä jutuista
- alueen valtauksia ja haltuunottoja
- hyökkäyksiä ja vastaavista pyritään puolustautumaan
- partiointia
Pelissä on mukana nähtävästi myös pisteiden laskemista että osapuolet paremmuus saadaan jotenkin eroteltua.
Respaaminen
Osapuolilla on kiinteä resp sekä liikuteltava respa. Alueella on nähtävästi myös 1 kpl vallattavia respoja.
Respaussääntö on kesken, palaan asiaan.
Sidontasääntö
Taistelijalla on ensiside, jolla hänet voi sitoa kerran. Ensiside nollaantuu respalla.
Sidontasääntö on kesken, palaan asiaan.
Pelimekaniikasta:
Peli pelataan keskeytyksettä alkaen klo 10:00 ja päättyen klo 18 paikkeilla. Ruokailu ja muu huolto tapahtuu pelin yhteydessä. Koko ajan pidetään suojalasit päässä.
Tehtävistä:
Alustavasti tehtäviä tulee olemaan näistä jutuista
- alueen valtauksia ja haltuunottoja
- hyökkäyksiä ja vastaavista pyritään puolustautumaan
- partiointia
Pelissä on mukana nähtävästi myös pisteiden laskemista että osapuolet paremmuus saadaan jotenkin eroteltua.
Respaaminen
Osapuolilla on kiinteä resp sekä liikuteltava respa. Alueella on nähtävästi myös 1 kpl vallattavia respoja.
Respaussääntö on kesken, palaan asiaan.
Sidontasääntö
Taistelijalla on ensiside, jolla hänet voi sitoa kerran. Ensiside nollaantuu respalla.
Sidontasääntö on kesken, palaan asiaan.
Team Linna :)
Mika Linna, GSM 050 3601046, mika.linna@gmail.com
Mika Linna, GSM 050 3601046, mika.linna@gmail.com
Re: Suoruoska La 17.9.2011
Sidontasääntö, tarkennus
Jokaisella taistelijalla on henkilökohtainen sidontaliina (valkoinen, ottakaa omia mukaan) jolla taistelijan voi sitoa kuka tahansa, kerran. Tämän jälkeen taistelija lähtee respalle.
Respasääntö, tarkennus
Komentajien kanssa keskusteltu ja peliin halutaan tempoa, ok. Sitä ajateltiin saatavan mm. siten että osapuolilla on vain x kpl respaamisia käytettävissä. Tämän jälkeen osapuoli on hävinnyt ja peli alkaa uudesta pisteestä.
Pistejahti
Osapuolilla on koko pelin ajan tehtävänä
- vallata alueita ja pitää niitä hallussa
- vallata objekteja ja pitää niitä hallussa
- suojata omaa tukikohtaa
- hyökätä vastustajan tukikohtaan
Pelimekaniikassa on otettu huomioon tilanne missä toinen osapuoli häviää kesken kaiken.
Jokaisella taistelijalla on henkilökohtainen sidontaliina (valkoinen, ottakaa omia mukaan) jolla taistelijan voi sitoa kuka tahansa, kerran. Tämän jälkeen taistelija lähtee respalle.
Respasääntö, tarkennus
Komentajien kanssa keskusteltu ja peliin halutaan tempoa, ok. Sitä ajateltiin saatavan mm. siten että osapuolilla on vain x kpl respaamisia käytettävissä. Tämän jälkeen osapuoli on hävinnyt ja peli alkaa uudesta pisteestä.
Pistejahti
Osapuolilla on koko pelin ajan tehtävänä
- vallata alueita ja pitää niitä hallussa
- vallata objekteja ja pitää niitä hallussa
- suojata omaa tukikohtaa
- hyökätä vastustajan tukikohtaan
Pelimekaniikassa on otettu huomioon tilanne missä toinen osapuoli häviää kesken kaiken.
Team Linna :)
Mika Linna, GSM 050 3601046, mika.linna@gmail.com
Mika Linna, GSM 050 3601046, mika.linna@gmail.com
Re: Suoruoska La 17.9.2011
Alaikäinen tarvitsee peliin huoltajan allekirjoittaman lupalapun
http://linna.netikka.fi/airsoft/lupalappu_suoruoska.pdf
Pelialueena Kiimakallion pelialue
http://www.jvisoft.net/kiimakallio.php
Kaikki paikalla viimeistään 9:45, Kiimakallion parkkipaikalla.
Autoja sinne ei montaa sovi mutta varmaan saamme siihen 10-15autoa nätisti riviin kun oikein yritetään.
Muut jättävät autonsa joko Kärjenmäen kodalle tai johonkin muualle niin ettei ole pelialueella tiellä.
Niitä vapaehtoisia liikenteenjärjestelijöitä tarvittaisiin nyt...
ajo-ohje paikalle
http://maps.google.com/maps?f=d&hl=en&g ... 59645&z=13
eli piste B on se paikka minne pittäisi saapua kaikkien ajoissa
http://linna.netikka.fi/airsoft/lupalappu_suoruoska.pdf
Pelialueena Kiimakallion pelialue
http://www.jvisoft.net/kiimakallio.php
Kaikki paikalla viimeistään 9:45, Kiimakallion parkkipaikalla.
Autoja sinne ei montaa sovi mutta varmaan saamme siihen 10-15autoa nätisti riviin kun oikein yritetään.
Muut jättävät autonsa joko Kärjenmäen kodalle tai johonkin muualle niin ettei ole pelialueella tiellä.
Niitä vapaehtoisia liikenteenjärjestelijöitä tarvittaisiin nyt...
ajo-ohje paikalle
http://maps.google.com/maps?f=d&hl=en&g ... 59645&z=13
eli piste B on se paikka minne pittäisi saapua kaikkien ajoissa
Team Linna :)
Mika Linna, GSM 050 3601046, mika.linna@gmail.com
Mika Linna, GSM 050 3601046, mika.linna@gmail.com
Re: Suoruoska La 17.9.2011
Päivitetyt ja tarkennetut säännöt:
SUORUOSKA
Yleissäännöt:
-Pelissä on kaksi osapuolta, siniset vs punaiset. Osapuolet eroitetaan hihanauhalla värin mukaan.
-Pelissä pelataan useampi erä. Erä kestää n. 2h. Erän loputtua on pieni huoltotauko ilman eri ohjeistusta.
-Pelissä on käytössä respat ajalla, pommit, vallattavat pisteet ja kellosalkut. Pelissä voi olla muitakin elementtejä, jos komentajat niin sopivat. Ehdotuksia saa antaa komentajille pitkin päivää.
-Komentajat toimivat osapuoltensa korkeimpina auktoriteetteina kaikissa tilanteissa.
-Muistakaa reipas ja reilu meininki!
Radiokanavat:
Punaiset käyttävät kanavia 1-3, siniset 5-7. Vastapuolen kanavaa ei saa kuunnella. LA-puhelimien käyttö vapaa.
Pelisäännöt:
-Erät koostuvat kolmesta eri tehtävästä. Jokainen näistä on pisteen arvoinen, ja se joka voittaa useamman tehtävän, voittaa erän. Tehtäviä ovat: Respat, vallattavat pisteet, kellosalkut.
1.-Osapuolilla on käytössä 100 respaa. Pelaajan käydessä respaamassa hän merkitsee respalappuun ruksin tyhjään ruutuun. Kun kaikki ruudut on käytetty, ei osapuoli voi enää respata ja erä päättyy pian. Osapuolen komentaja ilmoittaa erän päättymisestä. MUISTA MERKITÄ RASTI RUUTUUN KUN KÄYT RESPAAMASSA! ERÄ LOPPUU KUN JOMMALTA KUMMALTA OSAPUOLELTA LOPPUU RESPALAPUN RUUDUT.
--Pelissä on käytössä kummallakin osapuolella 2 punaista pommikanisteria jotka on merkittu osapuolen värin mukaisella teipillä. Jos kanisteri saadaan vietyä vastustajan pommituspisteeseen (merkattu lapulla), menettää näin pommitettu osapuoli 20 resparuutua. Komentaja merkitsee ruudut respalappuun. Kanisteri tiputetaan osumasta maahan ja sen saa ryöstää. Ei ole kuitenkaan suotavaa viedä sitä omaan pommituspisteeseen. Erän lopulla kanisterit palautetaan komentajille. Eli: KANISTERIT PYRITÄÄN VIEMÄÄN VASTUSTAJAN POMMITUSPISTEESEEN JA ESTETÄÄN VASTUSTAJAA TEKEMÄSTÄ ITSELLE SAMAA.
2.-Pelissä on käytössä vallattavat pisteet. Pisteet on sijoitettu tietyille alueille, jotka kerrotaan osapuolille erän alussa. Pisteet voivat vaihtua erien välillä. Alussa pisteet eivät ole kenelläkään. Piste vallataan omalle osapuolelle nostamalla oman värinen valtauslappu pystyyn ja kaatamalla vastapuolen valtauslappu maahan. Lappuja ei saa siirtää, rikkoa tai muutoin haitata niiden käyttämistä. Ainoastaan lapun kaataminen maahan on sallittu. Erän lopussa se osapuoli kummalla on enemmän vallattuja pisteitä voittaa tehtävän. Eli: VALLATTAVAT PISTEET PYRITÄÄN PITÄMÄÄN OMAN OSAPUOLEN HALLUSSA ERÄN LOPPUUN ASTI.
3.-Pelissä on käytössä kellosalkut. Salkut sijoitetaan tietyille alueille, jotka kerrotaan osapuolille erän alussa. Paikat voivat vaihtua erien välillä. Kellosalkussa on kaksi kelloa, jotka näyttävät salkun hallussapitoajan. Alussa salkut eivät ole kenelläkään. Salkku vallataan itselle kääntämällä salkussa olevasta kytkimestä oman osapuolen värinen kello päälle. Vastapuoli voi vallata kellon itselleen kääntämällä kytkimen oman värin suuntaan. Salkkuja ei saa siirtää, peittää, rikkoa tai muutoin haitata niiden käyttämistä. Salkun saa ainoastaan sulkea (ei lukita). Kelloja ei saa nollata tai muuten muuttaa niiden aikaa. Ainoastaan kytkimeen saa koskea. Erän lopussa salkkujen ajat lasketaan yhteen ja se osapuoli kummalla on enemmän aikaa voittaa tehtävän. Eli: KELLOSALKUT PYRITÄÄN PITÄMÄÄN OMAN OSAPUOLEN HALLUSSA JA KERRYTTÄMÄÄN AIKAA OMALLE OSAPUOLELLE ERÄN LOPPUUN ASTI.
Osumasäännöt:
-Osuma mihin tahansa pelaajaan kehon osaan tai kantamaan varusteeseen eliminoi pelaajan. Osuman saanut pelaaja asettuu maahan makaamaan ja huutaa lääkintämiestä.
-Pelaaja voidaan sitoa pelaajan henkilökohtaisella sidontaliinalla. Kuka tahansa voi sitoa kenet tahansa, mutta vain sidottavan henkilön omalla liinalla. ET SAA KÄYTTÄÄ LIINAASI KEHENKÄÄN MUUHUN. Pelaaja voidaan sitoa niin monta kertaa, kuin hänellä on liinoja. Liinat palautuvat takaisin käyttöön respauksen yhteydessä.
-Pelaaja, jolla ei ole yhtään sidontaliinaa jäljellä tai muusta syystä päättää eliminoitua, lähtee respaamaan. Respalle mennään kävellen, lipas irroitettuna, ase ylöspäin osoittaen, oranssi raatoliina päässä ja SUOJALASIT PÄÄSSÄ.
-Respalla merkitään rasti respalappuun, käytetyt sidontaliinat rullataan uusiokäyttöön ja tarvittaessa huolletaan. Respalta saa lähteä kun respalla olevan kellon minuuttiviisari on merkityssä kohdassa. (15 min välein, joko 12, 3, 6, 9.)
-Jos pelaatte ryhmänä, sopikaa paikka missä kokoonnutte respan jälkeen. Noudattakaa komentajan ohjeistusta respaamiseen liittyen.
SUORUOSKA
Yleissäännöt:
-Pelissä on kaksi osapuolta, siniset vs punaiset. Osapuolet eroitetaan hihanauhalla värin mukaan.
-Pelissä pelataan useampi erä. Erä kestää n. 2h. Erän loputtua on pieni huoltotauko ilman eri ohjeistusta.
-Pelissä on käytössä respat ajalla, pommit, vallattavat pisteet ja kellosalkut. Pelissä voi olla muitakin elementtejä, jos komentajat niin sopivat. Ehdotuksia saa antaa komentajille pitkin päivää.
-Komentajat toimivat osapuoltensa korkeimpina auktoriteetteina kaikissa tilanteissa.
-Muistakaa reipas ja reilu meininki!
Radiokanavat:
Punaiset käyttävät kanavia 1-3, siniset 5-7. Vastapuolen kanavaa ei saa kuunnella. LA-puhelimien käyttö vapaa.
Pelisäännöt:
-Erät koostuvat kolmesta eri tehtävästä. Jokainen näistä on pisteen arvoinen, ja se joka voittaa useamman tehtävän, voittaa erän. Tehtäviä ovat: Respat, vallattavat pisteet, kellosalkut.
1.-Osapuolilla on käytössä 100 respaa. Pelaajan käydessä respaamassa hän merkitsee respalappuun ruksin tyhjään ruutuun. Kun kaikki ruudut on käytetty, ei osapuoli voi enää respata ja erä päättyy pian. Osapuolen komentaja ilmoittaa erän päättymisestä. MUISTA MERKITÄ RASTI RUUTUUN KUN KÄYT RESPAAMASSA! ERÄ LOPPUU KUN JOMMALTA KUMMALTA OSAPUOLELTA LOPPUU RESPALAPUN RUUDUT.
--Pelissä on käytössä kummallakin osapuolella 2 punaista pommikanisteria jotka on merkittu osapuolen värin mukaisella teipillä. Jos kanisteri saadaan vietyä vastustajan pommituspisteeseen (merkattu lapulla), menettää näin pommitettu osapuoli 20 resparuutua. Komentaja merkitsee ruudut respalappuun. Kanisteri tiputetaan osumasta maahan ja sen saa ryöstää. Ei ole kuitenkaan suotavaa viedä sitä omaan pommituspisteeseen. Erän lopulla kanisterit palautetaan komentajille. Eli: KANISTERIT PYRITÄÄN VIEMÄÄN VASTUSTAJAN POMMITUSPISTEESEEN JA ESTETÄÄN VASTUSTAJAA TEKEMÄSTÄ ITSELLE SAMAA.
2.-Pelissä on käytössä vallattavat pisteet. Pisteet on sijoitettu tietyille alueille, jotka kerrotaan osapuolille erän alussa. Pisteet voivat vaihtua erien välillä. Alussa pisteet eivät ole kenelläkään. Piste vallataan omalle osapuolelle nostamalla oman värinen valtauslappu pystyyn ja kaatamalla vastapuolen valtauslappu maahan. Lappuja ei saa siirtää, rikkoa tai muutoin haitata niiden käyttämistä. Ainoastaan lapun kaataminen maahan on sallittu. Erän lopussa se osapuoli kummalla on enemmän vallattuja pisteitä voittaa tehtävän. Eli: VALLATTAVAT PISTEET PYRITÄÄN PITÄMÄÄN OMAN OSAPUOLEN HALLUSSA ERÄN LOPPUUN ASTI.
3.-Pelissä on käytössä kellosalkut. Salkut sijoitetaan tietyille alueille, jotka kerrotaan osapuolille erän alussa. Paikat voivat vaihtua erien välillä. Kellosalkussa on kaksi kelloa, jotka näyttävät salkun hallussapitoajan. Alussa salkut eivät ole kenelläkään. Salkku vallataan itselle kääntämällä salkussa olevasta kytkimestä oman osapuolen värinen kello päälle. Vastapuoli voi vallata kellon itselleen kääntämällä kytkimen oman värin suuntaan. Salkkuja ei saa siirtää, peittää, rikkoa tai muutoin haitata niiden käyttämistä. Salkun saa ainoastaan sulkea (ei lukita). Kelloja ei saa nollata tai muuten muuttaa niiden aikaa. Ainoastaan kytkimeen saa koskea. Erän lopussa salkkujen ajat lasketaan yhteen ja se osapuoli kummalla on enemmän aikaa voittaa tehtävän. Eli: KELLOSALKUT PYRITÄÄN PITÄMÄÄN OMAN OSAPUOLEN HALLUSSA JA KERRYTTÄMÄÄN AIKAA OMALLE OSAPUOLELLE ERÄN LOPPUUN ASTI.
Osumasäännöt:
-Osuma mihin tahansa pelaajaan kehon osaan tai kantamaan varusteeseen eliminoi pelaajan. Osuman saanut pelaaja asettuu maahan makaamaan ja huutaa lääkintämiestä.
-Pelaaja voidaan sitoa pelaajan henkilökohtaisella sidontaliinalla. Kuka tahansa voi sitoa kenet tahansa, mutta vain sidottavan henkilön omalla liinalla. ET SAA KÄYTTÄÄ LIINAASI KEHENKÄÄN MUUHUN. Pelaaja voidaan sitoa niin monta kertaa, kuin hänellä on liinoja. Liinat palautuvat takaisin käyttöön respauksen yhteydessä.
-Pelaaja, jolla ei ole yhtään sidontaliinaa jäljellä tai muusta syystä päättää eliminoitua, lähtee respaamaan. Respalle mennään kävellen, lipas irroitettuna, ase ylöspäin osoittaen, oranssi raatoliina päässä ja SUOJALASIT PÄÄSSÄ.
-Respalla merkitään rasti respalappuun, käytetyt sidontaliinat rullataan uusiokäyttöön ja tarvittaessa huolletaan. Respalta saa lähteä kun respalla olevan kellon minuuttiviisari on merkityssä kohdassa. (15 min välein, joko 12, 3, 6, 9.)
-Jos pelaatte ryhmänä, sopikaa paikka missä kokoonnutte respan jälkeen. Noudattakaa komentajan ohjeistusta respaamiseen liittyen.
KOVA-Osasto + Pappa-Tiimi
Re: Suoruoska La 17.9.2011
Muistilistaa Suoruoskaan tuleville:
-Suojalasit
-Ase ja akut
-Kuulat ja latausväline
-Hihanauhat
-Sidontaliina, n. 5cm leveä ja 1m pitkä, valkoinen
-Lupalappu alaikäisiltä
-Sadevarustus varalle
-Juotavaa ja syötävää
-Muut tarpeelliseksi katsomasi tavarat
-Reppu jossa kaikki pelin aikana tarvittava.
Pelin aikana osapuolten reput säilytetään respoilla. Koska respan yhteydessä on pieni aikasakko, on siinä hyvä hetki ladata ja haukata jotain. Respa voi siirtyä komentajan käskyllä, jolloin reputkin siirretään.
Offgame-alueelle voi jättää muut tavarat, varaa vaikka sinnekin laukku tms.
-Suojalasit
-Ase ja akut
-Kuulat ja latausväline
-Hihanauhat
-Sidontaliina, n. 5cm leveä ja 1m pitkä, valkoinen
-Lupalappu alaikäisiltä
-Sadevarustus varalle
-Juotavaa ja syötävää
-Muut tarpeelliseksi katsomasi tavarat
-Reppu jossa kaikki pelin aikana tarvittava.
Pelin aikana osapuolten reput säilytetään respoilla. Koska respan yhteydessä on pieni aikasakko, on siinä hyvä hetki ladata ja haukata jotain. Respa voi siirtyä komentajan käskyllä, jolloin reputkin siirretään.
Offgame-alueelle voi jättää muut tavarat, varaa vaikka sinnekin laukku tms.
Last edited by Mazor on Thu 15 Sep, 2011 18:45:49, edited 2 times in total.
KOVA-Osasto + Pappa-Tiimi
Re: Suoruoska La 17.9.2011
MikaLinna wrote:Sidontasääntö, tarkennus
Jokaisella taistelijalla on henkilökohtainen sidontaliina (valkoinen, ottakaa omia mukaan) jolla taistelijan voi sitoa kuka tahansa, kerran. Tämän jälkeen taistelija lähtee respalle.
Aavistuksen verran ristiriitaa ohjeissa.Mazor wrote: -Pelaaja voidaan sitoa pelaajan henkilökohtaisella sidontaliinalla. Kuka tahansa voi sitoa kenet tahansa, mutta vain sidottavan henkilön omalla liinalla. ET SAA KÄYTTÄÄ LIINAASI KEHENKÄÄN MUUHUN. Pelaaja voidaan sitoa niin monta kertaa, kuin hänellä on liinoja. Liinat palautuvat takaisin käyttöön respauksen yhteydessä.
Mikan ohjeissa mainitaan, että sidontaliinoja on yksi/taistelija ja taistelija voidaan sitoa vain kerran, toinen osuma aiheuttaa repakäynnin.
Mazorin ohjeessa sanotaan, että pelaaja voidaan sitoa niin monta kertaa kuin hänellä on liinoja.
Muistilistasta puuttuu haavoittuneen sidonnassa tarvittava sidontaliina/ensiside. Ymmärtääkseni jokaisen tulee muistaa ottaa sellainen mukaan.Mazor wrote:Muistilistaa Suoruoskaan tuleville:
Oliko sidontaliinan pituudesta/leveydestä jossain sääntöjä?
-Minkä ketteryydessä häviän, sen painossa voitan-
Re: Suoruoska La 17.9.2011
Niin on. Säännöt menevät siis siten, että pelaaja voidaan sitoa niin monta kertaa kuin hänellä on liinoja.-jm- wrote: Aavistuksen verran ristiriitaa ohjeissa.
Mikan ohjeissa mainitaan, että sidontaliinoja on yksi/taistelija ja taistelija voidaan sitoa vain kerran, toinen osuma aiheuttaa repakäynnin.
Mazorin ohjeessa sanotaan, että pelaaja voidaan sitoa niin monta kertaa kuin hänellä on liinoja.
Pelin alussa jokaisella pelaajalla on vain yksi liina, mutta niitä voi saada lisää. Silloin pelaaja voidaan sitoa useamman kerran.
Hyvä huomio! Sidontaliina olisi hyvä olla n. 5 cm leveä ja n. 1m pitkä. Materiaali joko kangasta, harsoa tai muovia. Muovi kestää parhaiten.Muistilistasta puuttuu haavoittuneen sidonnassa tarvittava sidontaliina/ensiside. Ymmärtääkseni jokaisen tulee muistaa ottaa sellainen mukaan.
Oliko sidontaliinan pituudesta/leveydestä jossain sääntöjä?
KOVA-Osasto + Pappa-Tiimi
Re: Suoruoska La 17.9.2011
Onko osapuolien komentaijien puolesta minkään laista sinistä teippiä, koska harvalta löytyy sinistä hihanauhaa ja teippi on ainakin omasta mielestäni paljon mukavampi näissä pidemmissä peleissä. Mutta itseltäni ei tätä ongelmaa löydy.