G36C Lippaat ja Akut.

Kaikki varustukseen liittyvä jutustelu

Moderators: Gary, Federal

Cgv
swatti-hatti
swatti-hatti
Posts: 105
Joined: Mon 17 Sep, 2007 21:59:51
Location: Ylistaro

G36C Lippaat ja Akut.

Post by Cgv »

- cGv kuittaa.
User avatar
Limppu
swatti-hatti
swatti-hatti
Posts: 98
Joined: Sun 23 Sep, 2007 21:04:48
Location: Seinäjoki, kärjen kansaliittotasavalta

Post by Limppu »

Ensimmäisestä lippaasta ei kokemusta mutta eiköhän se mene siihen kuin mihin tahansa muuhunkin gekkoon. Magin lippaita oli itsellä 3. Toimivat lämpimillä säillä ihan hyvin. Kylmän tullessa alkoivat inhat syöttöhäiriöt. Akuista en mene mitään varmalla naamalla sanomaan, mutta ei noissa mitään laatueroa pitäisi olla.
Voi ristuksen ristus.
User avatar
Tmu
kapiainen
kapiainen
Posts: 327
Joined: Fri 24 Aug, 2007 17:25:52

Post by Tmu »

Magin lippaat toimii yleensä hintaansa nähden hyvin. Tosin en tiedä juuri näistä gegon lippaista, mutta sigin ja M16 vastaavat ajaa asiansa.

Älä osta intellecin akkua. Oman kokemuksen mukaan tulinopeus on aivan surkea ja erityisen herkkä juuri kylmyydelle. Suosittelen Sanyon akkuja, mutta jos ei ole saatavilla niin GP:t toimii ihan mukavasti myös.
-jm-
sohvakenraali
sohvakenraali
Posts: 1898
Joined: Sat 25 Aug, 2007 17:16:24
Location: Jalasjärvi

Post by -jm- »

Samoin minulla on ollut MAGin lippaita MP5, Colt ja Sig aseisiin. Minulla ei ole ollut ongelmia niiden kanssa, ovat toimineet moitteetta.

Minulla on kaksi juuri tuollaista intellectin 1200mAh:n miniakkua ja yksi tuollainen GP:n 1100mAh akku.
Ero akkujen välillä on melkoinen.
En ostaisi enää ainuttakaan Intellectin akkua, GP:n akusta sen sijaan ei ole moitteen sanaa sanottavana. Vaikka Intellectin akun pitäisi periaatteessa kestää pidempään kuin GP:n akku mAh määränsä perusteella, on asia päinvastoin, GP rullaa pidempään. Lisäksi Tmu:n maintsema tulinopeus on Intellectin akulla pienempi.
Näin siis omalla kokemuksella, tosin vertailukohteita ovat vain nämä kolme akkua.
Tmu:n kehumista Sanyon akuista minulla ei ikävä kyllä ole lainkaan kokemusta.
-Minkä ketteryydessä häviän, sen painossa voitan-
User avatar
MikaLinna
sohvakenraali
sohvakenraali
Posts: 2405
Joined: Fri 24 Aug, 2007 22:35:39
Location: Jalasjärvi
Contact:

Post by MikaLinna »

Intellectin akkuja ei tähän taloon enää yhtään tule - niillä ei yksinkertaisesti tee sarjatuliaseessa mitään, oli sitten 8.4V tai 9.6V - tuntuu pienellä pakkasella kestävän justin yhden erän verran kun G&P takoo loppupäivän vaikka mAh siinä pienempi; tiedä sitten mitä arvoja ilmoittavat...

Sanyon akku on meitin Coltissa ja on pelannut hienosti. Samoin Betassa on käytetty Sanyon Large-akkuja eikä mitään ongelmia ole vielä havaittu. intellectin Large-akkua vaivasi sama vaiva kuin noita pienempiäkin eli tulinopeus jäi pieneksi ja kestävyyskin oli vähän niin ja näin.

Omaani hommasin talvikäyttöön sen ulkoisen akkupussukan (10 eur) ja sinne Panasonicin 3000 Mah Large-akun - eipä tunnu ihan heti kierrokset loppuvan
:thumbsup

MAGin lippaat ovat ainakin meillä pelittäneet hienosti ja lisääkin tekis mieli hommata. Joistakin halvemmista muovilippaista olen kuullut että jumittavat (=jäätyvät) pakkasella - itsellä ei tosin kokemusta asiasta ole.
Team Linna :)
Mika Linna, GSM 050 3601046, mika.linna@gmail.com
User avatar
Federal
sihteeri
sihteeri
Posts: 2056
Joined: Fri 24 Aug, 2007 18:16:45
Location: Ilmajoki

Post by Federal »

Minulle on joko siunaantunut harvinaisen hyvä onni näiden kanssa tai jotain vastaavaa, nimittäin minulla ei ole Intellectistä yhtään mitään valitettavaa. Pikemminkin päinvastoin. Akku toimii pikkupakkasellakin vielä seuraavan viikonloppupelin ja sarjatulessakaan ei käsittääkseni ole valittamista.
Joni Viitala
Yhdistyksen sihteeri
User avatar
MikaLinna
sohvakenraali
sohvakenraali
Posts: 2405
Joined: Fri 24 Aug, 2007 22:35:39
Location: Jalasjärvi
Contact:

Post by MikaLinna »

Federal wrote:Minulle on joko siunaantunut harvinaisen hyvä onni näiden kanssa tai jotain vastaavaa, nimittäin minulla ei ole Intellectistä yhtään mitään valitettavaa. Pikemminkin päinvastoin. Akku toimii pikkupakkasellakin vielä seuraavan viikonloppupelin ja sarjatulessakaan ei käsittääkseni ole valittamista.
Sulla on tullu vahingossa toimittajalta väärä akku intellectin tarroilla :lol:
Team Linna :)
Mika Linna, GSM 050 3601046, mika.linna@gmail.com
tiainen
verkkari-vemputtaja
verkkari-vemputtaja
Posts: 40
Joined: Sun 26 Aug, 2007 13:03:15
Location: Jalasjärvi
Contact:

Post by tiainen »

Noi akut ei oo kyl mistää parhaasta päästä läheskää ku olen kuullut, mutta itse en ole käyttänyt. Mutta lippaista tykkään, mulla on noita mageja nii ne kyl syöttää ihan mainiosti.
Gary
sohvakenraali
sohvakenraali
Posts: 2209
Joined: Fri 24 Aug, 2007 17:21:18
Location: Jalasjärvi,Oulu

Post by Gary »

Pieni vippaskonsti noille huonoille akuillenne, jos haluatte koittaa:

Tiputa akku levein sivu edellä n. puolesta metristä pari kertaa kovalle alustalle, niin että akku saa tällin. Tämän periaattees pitäis rikkoo mahdollisesti sisälle muodostuneet kiderakenteet, jotka huonontaa maksimivarausta. Tuo toimii, jos toimii, vain NI-Cd akuilla, joten kännykän akkuja on turha heitellä =)

Noita kiteitä muodostuu silloin kun akkua ruvetaan lataamaan purkamatta, tai ei ladata täydeksi asti. Tämä siis liittyy suoraan siihen ns. "Muisti-ilmiöön" mistä varmaan ootte kuullu.

Itte tuota kerran koitin yhdelle lähes sökölle akulle, ei kestäny kuin lippaallisen tms ampua huoneen lämmössä(large akku). Ei auttanut muistaakseni..
Kari Knuuttila
gary @ jvisoft net

web-ylläpitäjä
webmaster@jvisoft.net
Cgv
swatti-hatti
swatti-hatti
Posts: 105
Joined: Mon 17 Sep, 2007 21:59:51
Location: Ylistaro

Post by Cgv »

taitaa GPn akku lähtiä tilaukseen ja pari kipaletta nuota magin lippahia.
- cGv kuittaa.
User avatar
roskaposti
Kaasukalle
Kaasukalle
Posts: 116
Joined: Sun 26 Aug, 2007 20:13:26
Location: Jalasjärvi
Contact:

Post by roskaposti »

Mulla oli lauantaina magin mp5 lippais vähä syöttöhäiriöötä jos ne tunki aiva täyteen. Sitte kun niistä oli ampunu jonkinverran se syötti taas. Sitte koitin laittaa vähä teippiä siihen lipaitten ympärille ja se autto vähä. Sitten silikoonasin hetkenpäästä ja syöttöhäiriöt lähti.
Vulcan
sohvakenraali
sohvakenraali
Posts: 814
Joined: Sat 15 Sep, 2007 18:15:41
Location: Jalasjärvi

Post by Vulcan »

Joo mulla on samaa vikaa semillä, mutta sarjalla ampuminen auttaa.
Lauri "Vulcan" Seppälä
User avatar
Vepemise
Kaasukalle
Kaasukalle
Posts: 130
Joined: Mon 17 Sep, 2007 22:10:23
Location: Kurikka

Post by Vepemise »

Jos haluaa magin syöttävän hyvin, kannattaa se jättää hieman vajaaksi, noin 5 kuulan verran ainakin.
Vesa "Vepe" Perkiö
jarnoo
Posts: 12
Joined: Sat 20 Oct, 2007 19:53:18
Location: Seinäjoki

Post by jarnoo »

Itsellä on kolme kappaletta noita kyseisiä MAGin lippaita. Kunnon silikoonauksen jälkeen toimivat kiitettävästi. Yhdessäkään ei tähän mennessä ole ilmennyt syöttöongelmia. Hinta-laatusuhteeltaan kelpo lippaita.
User avatar
MikaLinna
sohvakenraali
sohvakenraali
Posts: 2405
Joined: Fri 24 Aug, 2007 22:35:39
Location: Jalasjärvi
Contact:

Post by MikaLinna »

Lippaista; sopiikohan Maruin hikun sisuskalut Maruin vakiolippaan kuorien sisälle - onko kukaan koittanut?

Miksikö - kun on hikusta murtunu pala ja vakilippaan kuoret olisi ehjät jota ei kuitenkaan tule käytettyä mihinkään...
Team Linna :)
Mika Linna, GSM 050 3601046, mika.linna@gmail.com
Post Reply