G36C liimaaminen
G36C liimaaminen
Meni tänään eka erässä tuo G36C rikki, mujrtui lippaita pitävä lipare kokonaan ja pera palasiksi. Katselin että ei mitään korvaamatonta vahinkoa tullut, mahdollista liimaamalla korjata JOS löytyy pikaliiman tyyppistä tehokasta liimaa, ajatuksia/kokemuksia millä pysyis?
Team Linna :)
Mika Linna, GSM 050 3601046, mika.linna@gmail.com
Mika Linna, GSM 050 3601046, mika.linna@gmail.com
Sen verta sissi pitää olla että kaikkea pitää koittaa...pistin pikaliimalla kiinni ja tuntuu pysyvän lippaa hienosti kiinni. Samoin perä on kasassa mutta pitänee vään roudarin teippiä siihen tueksi vielä kötöstellä ja jostain ostaa varalle jo toinen perä...
Team Linna :)
Mika Linna, GSM 050 3601046, mika.linna@gmail.com
Mika Linna, GSM 050 3601046, mika.linna@gmail.com
Kakskomponentti liima pitäis olla sitä parasta. Epoksia siis. Vielä ilmeisesti niin, että pitemmällä kuivumisajalla oleva liima pitää parhaiten.
Ittellä on se muovinen gearboksi liimattuna 5min epoksilla ja hyvin on kestänyt. (Ja oli aika pahoin säröillä)
Nuo säröt korjasin siten, että dremelillä jyrsinterällä aukaisin säröö kokomitalta n. 1-2mm syvyydeltä ja suurimpiin tein loppuun läpireiän, joka estää säröö pidentymästä. Tuon kaivertamisen idea on, että epoksi saa enemmän tartuntapintaa, ja se on vielä sopivan karhea jyrsinterän jäljiltä. Urat ja läpireiät sitten täytin epoksilla. Tämä noin niinkuin korjausvinkkinä yleisesti, ei varmasti tässä tapauksessa päde kun osat on kunnolla rikki-poikki-irti.
Jyrsinteränä oli semmoinen aika kapea piikki joka on kuorrutettu timanttihileellä.
Ittellä on se muovinen gearboksi liimattuna 5min epoksilla ja hyvin on kestänyt. (Ja oli aika pahoin säröillä)
Nuo säröt korjasin siten, että dremelillä jyrsinterällä aukaisin säröö kokomitalta n. 1-2mm syvyydeltä ja suurimpiin tein loppuun läpireiän, joka estää säröö pidentymästä. Tuon kaivertamisen idea on, että epoksi saa enemmän tartuntapintaa, ja se on vielä sopivan karhea jyrsinterän jäljiltä. Urat ja läpireiät sitten täytin epoksilla. Tämä noin niinkuin korjausvinkkinä yleisesti, ei varmasti tässä tapauksessa päde kun osat on kunnolla rikki-poikki-irti.
Jyrsinteränä oli semmoinen aika kapea piikki joka on kuorrutettu timanttihileellä.
Pitää joo kaivaa varastoon erilaisia liimoja varalta kun tuo levahtaa taas, äsken koitin ja tuntui tuo lipas pysyvän hienosti kiinni mikä tärkeintä. Pera saattaa antaa periksi, oli niin monessa osassa, mutta koitetaan pärjätä sillä kuitenkin siihen asti kun kestää
Team Linna :)
Mika Linna, GSM 050 3601046, mika.linna@gmail.com
Mika Linna, GSM 050 3601046, mika.linna@gmail.com