Elikkäs kuten -jm- tuolla etusivulla jo totes, palautetta haluttaisiin pelipäivän järjestelyistä että osaisimme parantaa.
Pari harmillista asiaa itse huomasimme. Se ensimmäinen erä Tampesterin taistelusta meni ketuilla kun jouduin huutamaan kesken kaiken "PELI SEIS" ulkopuolisten takia. Tämän jälkeen huudettu "PELI JATKUU" ei enää toiminutkaa vaan joku huuti "PELI OHI" ja homma loris kintuille
Kertausta:
- kun joku huutaa "PELI SEIS" kaikki toistavat tämän ja JÄÄVÄT ASEMIIIN odottamaan seuraavaa komentoa minkä pelinjohtaja huutaa.
-> jos tulee komento "PELI JATKUU" jatketaan normaalisti
-> jos tulee komento "PELI OHI" mennään offarille
Isoin ongelma tulee tästä että huutoja ei toisteta niin että kaikki kuulevat ne selkeästi. Siksi on HYVIN tärkeää että jokainen toistaa aina nämä pelitilanteiden ohjauskomennot joita ovat
"PELI ALKAA"
"PELI OHI"
"PELI SEIS"
"PELI JATKUU"
Toinen ongelma tuli siinä että osumia ei kunnolla tunnustettu ja toinen erä meni siksi osittain kintuille. Pelin ideahan on että osuma tunnustetaan. Tai ellei itse sitä huomaa (kuten itselle kävi kun kuula tuli teräskärkiseen kenkään) niin välittömästi pitää toisen siitä huomauttaa - minuutin päästä se on jo myöhäistä ja sotkee taas entisestään pelitilannetta. Näitä sattuu jatkossakin, näille ei vain saa mitään varsinkaan talviaikaan kun kampetta on pehmentämässä osumia. Siksi on hyvä heti tilanteen ollessa päällä joko pyytää toista poistumaan tai sitten tilanteen annetaan olla.
Kolmanneksi, ensisiteen käyttöä eivät kuuleman mukaan kaikki olleet täysin ymmärtäneet: tarkoitushan oli että kaveri voi sitoa toisen sillä kaverin omalla ensisiteellä mutta ei koskaan itseään. Sinänsä tämä ensiside toimi respauksen vaihtoehtona ihan hienosti ja tuo uutta säpinää peliin kun samanaikaisesti pitää etsiä sidottavia ja väistellä vihollista.
Kokonaisuutena kiva pelipäivä. Tuota Tampesterin taistelua voisi kokeilla niinkin että etukäteen ei paljasteta ketä nämä itsenäisyystaistelijat ovat vaan he irtaantuvat omaksi joukokseen esim. 3 min. pelin alusta kun pelinjohtaja puhaltaa pilliin yhden kerran tai radiokomennolla - tällöin peliin saisi vielä enemmän jännitystä
Ja tuo käytetty lippu oli ainut mikä kaapista löytyi
Palautetta Pappa-mätöstö 23.2.2008
Palautetta Pappa-mätöstö 23.2.2008
Team Linna :)
Mika Linna, GSM 050 3601046, mika.linna@gmail.com
Mika Linna, GSM 050 3601046, mika.linna@gmail.com
Tampesterin pelimoodia täytyy kyllä koittaa jatkossakin. Parasta kyseisessä pelimuodossa oli mielestäni se, että pihaan ei tullut nyt kilpajuoksua koska kolmannen osapuolen sijainti ei ollut tiedossa. Voisi kenties koittaa myös ilman määrättyä lipun paikkaa, esimerkiksi vain rajaamalla alue josta lipun tulisi löytyä.
Erien aikarajoja voisi vielä vähän tiukentaa perusmättö, salkku ja pommi pelimuodoissa. Tämä siis ihan yleisenä ajatuksena eikä niinkään pappa-mättö 1 kommentointina.
Flyerikin tuli tavallaan nyt sitten mikan toimesta tehtyä Täytyy miettiä vielä millaseen käyttöön tehään se seuraava, mutta tuosta saa nyt hyvin mallia
Miinasääntökin saatiin käyttöön ja tuli jäädäkseen.
Hieno pelipäivä! Nyt vain odotellaan pappojen jatko-osaa
Erien aikarajoja voisi vielä vähän tiukentaa perusmättö, salkku ja pommi pelimuodoissa. Tämä siis ihan yleisenä ajatuksena eikä niinkään pappa-mättö 1 kommentointina.
Flyerikin tuli tavallaan nyt sitten mikan toimesta tehtyä Täytyy miettiä vielä millaseen käyttöön tehään se seuraava, mutta tuosta saa nyt hyvin mallia
Miinasääntökin saatiin käyttöön ja tuli jäädäkseen.
Hieno pelipäivä! Nyt vain odotellaan pappojen jatko-osaa
- Limppu
- swatti-hatti
- Posts: 98
- Joined: Sun 23 Sep, 2007 21:04:48
- Location: Seinäjoki, kärjen kansaliittotasavalta
Mitä minä siitä "Tampesterin taistelusta" sain selvää, niin siinä oli 3 osapuolta: 2 osapuolta jotka yrittävät ottaa tampesterin sisseiltä lipun, ja sitten ne sissit jotka sitten pitivät tätä lippua hallussaan. Sissit liikuttivat sitä lippua niitten karttaan merkittyjen L kirjainten välillä. Kaapattuaan lipun muistaakseni osapuolten piti tuoda se omaan lähtöpaikkaansa.
Korjatkaa hyvänen aika ajoissa jos kaaheen hirveitä virheitä tein.
Korjatkaa hyvänen aika ajoissa jos kaaheen hirveitä virheitä tein.
Voi ristuksen ristus.
Tampersterin taistelu oli kuten Limppu selosti eli 2 joukkuetta ja kolmas itsenäisyystaistelijoiden osasto, joka teki kaikkensa että kumpikaan joukkue ei saanut lippua ainakaan helpolla. Respauksen sijasta käytettiin ensisidettä eli kaveri pystyi sitomaan kaverin kaverin ensisiteellä yhden kerran.
Tätä pitää koittaa eri variaatioilla mutta porukkaa pitää olla se 30-40 jamppaa minimissään että tulee kunnon vääntö. Kuten Tmu totes niin tässä joutui hieman suunnittelemaan mitä tehdä - juoksemalla ei peliä saanut haltuun vaan oli vähän pakko taktikoida kumpaan suuntaan iskee. Eka erässä papat teki taktisen iskun vastustajan lippupaikalle ja saimme koko metsän haltuun aikas helpolla ja odottelimme vain että kun lippua tuodaan niin tiputamme vastustajat sitten yksitellen ja viemme lipun omaan pesään - harmi että peli loppui ennen kuin kunnolla alkoikaan
Lipulle määritettiin tarkoituksella 3 paikkaa että sen puolustaminen ei olisi liian helppoa - nytkin se meinas olla liian kova pala vaikkei puolustajia ollutkaan kuin 5. Mutta voisi kokeilla sitenkin että tietty alue millä lippu on ja siellä alueella on sitten 4-6 puolustajaa, ehkä ensisiteellä seuraavaksi nämäkin. Hyvän variaation tästä saa jos nämä itsenäisyystaistelijat ovatkin aluksi soluttautuneet tasan molempiin joukkueisiin...vaikka eka 2-3 minsaa tällä tavalla ja sitten kokoontuvat lipun luokse sitä puolustamaan
Toinen variaatio on että kummassakin joukkueessa on VIP (kapu tms.) jota pitää myös puolustaa; tämä pakottaa toimimaan joukkueenä enemmän kun vastustaja kuitenkin yrittää löytää tämän VIPin ja tiputtaa sen. Tämä toimii hyvin jos on riittävästi pelaajia että saa isot osastot eri asioille.
Tätä pitää koittaa eri variaatioilla mutta porukkaa pitää olla se 30-40 jamppaa minimissään että tulee kunnon vääntö. Kuten Tmu totes niin tässä joutui hieman suunnittelemaan mitä tehdä - juoksemalla ei peliä saanut haltuun vaan oli vähän pakko taktikoida kumpaan suuntaan iskee. Eka erässä papat teki taktisen iskun vastustajan lippupaikalle ja saimme koko metsän haltuun aikas helpolla ja odottelimme vain että kun lippua tuodaan niin tiputamme vastustajat sitten yksitellen ja viemme lipun omaan pesään - harmi että peli loppui ennen kuin kunnolla alkoikaan
Lipulle määritettiin tarkoituksella 3 paikkaa että sen puolustaminen ei olisi liian helppoa - nytkin se meinas olla liian kova pala vaikkei puolustajia ollutkaan kuin 5. Mutta voisi kokeilla sitenkin että tietty alue millä lippu on ja siellä alueella on sitten 4-6 puolustajaa, ehkä ensisiteellä seuraavaksi nämäkin. Hyvän variaation tästä saa jos nämä itsenäisyystaistelijat ovatkin aluksi soluttautuneet tasan molempiin joukkueisiin...vaikka eka 2-3 minsaa tällä tavalla ja sitten kokoontuvat lipun luokse sitä puolustamaan
Toinen variaatio on että kummassakin joukkueessa on VIP (kapu tms.) jota pitää myös puolustaa; tämä pakottaa toimimaan joukkueenä enemmän kun vastustaja kuitenkin yrittää löytää tämän VIPin ja tiputtaa sen. Tämä toimii hyvin jos on riittävästi pelaajia että saa isot osastot eri asioille.
Team Linna :)
Mika Linna, GSM 050 3601046, mika.linna@gmail.com
Mika Linna, GSM 050 3601046, mika.linna@gmail.com
Ensiside kuulostaa hyvältä, mutta eikö sen VIP:in kannattaisi olla vaikka lääkintämies ennemmin kuin kapteeni? Lämäreitähän voisi olla, vaikka 2 per tiiimi ja sisseillä yksi. Ensisiteet toimisivat kuin ennekin, mutta peliin tuotaisiin lämäri sääntö mukaan. Eli siis pelaajan voisi parantaa 2 kertaa taisteluun mukaan.
Lauri "Vulcan" Seppälä