Sankalasien käyttömukavuus

Kaikki varustukseen liittyvä jutustelu

Moderators: Gary, Federal

Post Reply
Makela0
Posts: 13
Joined: Wed 28 Nov, 2012 19:01:24
Location: Kihniö

Sankalasien käyttömukavuus

Post by Makela0 »

Kuinka kanssapelaajat on hoitanut suojalasien huurtumisen? Itsellä ESS:n ice:t käytössä, fogtech:illä käsitelty, mutta otsalta valuva hiki taitaa olla se pahin mikä estää näkyvyyden. Kenelkkäkään mitään ratkaisuja?
Ei kuitenkaan mitään sankalasien turvallisuudesta tähän ketjuun.
User avatar
laturi
puheenjohtaja
puheenjohtaja
Posts: 1484
Joined: Wed 19 Dec, 2007 19:47:13
Location: Kauhajoki

Re: Sankalasien käyttömukavuus

Post by laturi »

Ittellä toiminut hyvin "fogtekitys" ESS:n crossboweihin, joissa toki jo valmiina oli jonkinmoinen käsittely. Joskus loskakeleillä talvivaatteet päällä ja liikkeen jälkeen pysähtyessä saattaneet vähän yläreunasta vetää huuruun.

Itse laitan fogtec-nestettä nenäliinan kulmaan ja pyyhkäisen linssin kummatkin puolet märällä liinankulmalla kertaalleen lävitse. En hinkaa, enkä laita montaa kerrosta, vaan vain yhden kerran joka paikasta vien liinan kulman läpi ja avot! Linssin huuhtelen tietysti kraanaveden alla huolellisesti ennen huurtenesto käsittelyä, niin että hinkkaan hennosti sormilla linsseistä liat pois. Vetenä käytän viileähköä vettä, jotta ei lasin omat pinnoiteet vahingossakaan liottuisi pois liian kuuman veden takia.

Irroitan laseista myös sangat projektin ajaksi, jotta ei jää laiskoja paikkoja.
Lauri Mäenpää
Hallituksen puheenjohtaja
-jm-
sohvakenraali
sohvakenraali
Posts: 1898
Joined: Sat 25 Aug, 2007 17:16:24
Location: Jalasjärvi

Re: Sankalasien käyttömukavuus

Post by -jm- »

Mulla on semmoinen fiilis, että nuo ESS:n Crossbowt ovat vähemmän herkät huurtumaan kuin ICE:t.
Kyseessä siis molemmista malleista uudet lasit.
Ilmeisesti Corssbowssa on "tehdasasennettuna" parempi huurteenesto.

Olen käyttänyt ICE:n mukana tullutta omaa huurteenestoainetta Crossbowssa ja niillä pärjäsin mm. Elohopean ja viime viikonlopun metsäkarkelot.
Elohopeassa tosin tiukan suosprinttailun jälkeen lasit huurtui liikkeen pysähtyessä, mutta liikkeelle lähtiessä huurre kaikkosi.
-Minkä ketteryydessä häviän, sen painossa voitan-
User avatar
Mazor
kapiainen
kapiainen
Posts: 529
Joined: Fri 05 Oct, 2007 10:32:33
Location: Seinäjoki

Re: Sankalasien käyttömukavuus

Post by Mazor »

Mulla kans sama käsitys Crossbowien paremmasta huurteenestosta. Itse käytän catcrap-nimistä ainetta silloin tällöin suojalasien sisäpintaan. Silmälasit jotka on suojalasien insertissä, käsittelen joka pelikerran yhteydessä catcrapilla. Muutoin menee huuruun.
Tuo silmälasi-insertti nostaa suojaavan linssin kauemmaksi naamasta jolloin se ei huurru. Jos otsalta valuu paljon hikeä, kannattaa kokeilla hikinauhaa.
KOVA-Osasto + Pappa-Tiimi
Makela0
Posts: 13
Joined: Wed 28 Nov, 2012 19:01:24
Location: Kihniö

Re: Sankalasien käyttömukavuus

Post by Makela0 »

Hyvä idea Mazor! Otankin hikinauhan heti seuraavaan peliin mukaan :D Varsinkin mettäpartiossa tuo oli iso ongelma, kun naamioväripaskahikee valui runsaasti. Hikee meinaan pukkasi sillä reissulla :D
Oliskohan sillä mitään vaikutusta, että ICE:ssä ei ole kehikkoa linssin ylälaidassa, niinkuin crossboweissa on..
Post Reply