24 h mittainen kokoajan päällä oleva sisseilypeli Vuohiluomalla. Pelissä partioryhmät suorittavat erilaisia pelinjohdon antamia tehtäviä ja keräävät kalikoita. Tätä toimintaa yrittää hankaloittaa alueella toimiva x-kokoinen vastaosasto, sekä muut saavutuksista kilpailevat partiot.
Ikäraja:
K16. Peli on oikeasti vaativa, ja partiot ovat täysin omillaan koko pelin ajan. Muutaman kuukauden heitto sallitaan tuosta K16 rajasta. (Kaikki Mettäpartioissa olleet tervetuloa!).
Pelin alku ja loppu:
Pelin aloitus ja lopetus tapahtuu raviradan parkkipaikalta, joten kaikki kokoontuvat sinne.
Peli alkaa lauantaina 12.9 kello 12:00 ja päättyy sunnuntaina 12:00. Pelin alussa partioille annetaan suunta johon kuljetaan käsketty aika. Siirtymisen aikana ei saa kerätä objekteja eikä taistella muita ryhmiä vastaan. Ajan kuluttua peli on täysin käynnissä ja ampuminen sallittu. Alku briiffi alkaa 11.30, joten silloin pitäisi viimeistään olla varusteet päällä valmiina. Varusteiden niskaan laiton jälkeen pelialueelle johtavalle uralle odottamaan (ei jäädä häröilemään autoille).
Pelin päättymisen jälkeen klo 12:00 pelissä ei saa enää ampua. Ainoa toimenpide tämän jälkeen on hakea omat kalikat mahdollisista kätköistä ja siirtyä pistelaskupaikalle. Jos siirtymisen aikana löytyy vielä objekteja, ne saa ottaa mukaansa ja niistä saa pisteet. Pelissä kerätyt objektit toimitettava pistelaskupaikalle raviradan parkkipaikalle 12.30 mennessä. Loppupalaute ohi n. 13:00 mennessä, ja poistumme kotiin lepäämään.
Yleissäännöt:
-Pelissä toimivat vastakkain pienet partiot ja vastaosasto. Jokainen partio on omillaan, kaikki muut ovat vihollisia.
-Partion koko on 2-5 henkilöä. Partio toimii yhdessä, eikä hajaannu eri puolille aluetta.
-Peli on käynnissä lauantain aloituksesta (12:00) sunnuntain lopetukseen (12:00). Kaikki huolto tapahtuu pelin aikana pelikentällä.
-Pelissä on yksi respapaikka. Respa on merkitty värikkäällä nauhalla, joka kiertää respan ympäri. Respapaikka on nauhalla rajatun alueen sisällä.
-Pelissä kerätään pelialueelle sijoitettuja pisteobjekteja ja suoritetaan pelinjohdon antamia tehtäviä. Tietyn värinen objekti antaa tietyn verran pisteitä tuotuna pelin loputtua pistelaskupaikalle.
Tehtävistä:
-Ensimmäisten objektien koordinaatit annetaan pelin alussa kirjekuoressa, jonka saa aukaista pelin alettua. Myös muut tehtävät tulevat kirjekuoressa, mutta kännykkä on silti suositeltava ottaa partioiden mukaan.
-Pelinjohdon antamista tehtävistä saa kustakin vaativuuden mukaan erinäisen määrän pisteitä. Tiedossa mm. tiedustelutehtäviä (mukaan jonkinlainen kamera)
-Partiot etsivät alueelta pisteobjekteja. Objektit, niiden määrä alueella ja niistä saatavat pisteet ovat seuraavasti:
-Keltainen kalikka, 15 kappaletta, 3 pistettä/kpl
-Punainen kalikka, 15 kappaletta, 5 pistettä/kpl
-Punainen kanisteri, 10 kappaletta, 10 pistettä/kpl
Pelisäännöt:
-Pisteitä saa vain niistä objekteista, jotka ovat toimitettu pistelaskupaikalle 12:00 alkaen ja 12:30 mennessä. Ennen 12:00 ja 12:30 jälkeen tuotuja objekteja ei lasketa pisteisiin.
-Löydetyt objektit voi menettää. Jos partio tuhoutuu, se tiputtaa kaikki kannossaan olevat pisteobjektit maahan. Objekteja saa kätkeä, ja se on suotavaa. Kätköjä saa ja pitää etsiä. Löydetyt kätköt saa ryöstää. Eli mikään pisteobjekti ei ole turvassa ennen kuin kello on 12:00. Sen jälkeen objekteja ei voi menettää.
-Respalle mentäessä merkitään sieltä löytyvään vihkoon partion nimi, saapumiskellonaika. Respalla käynnistä menettää 5 pistettä/käynti (myös sidontaliinojen nollaamiset). Respalta saa poistua kun 15 min on kulunut. Respalle ei ole tarkoitus jäädä oleskelemaan, syömään tai majoittumaan!
-Rajoituksena kaikilla taistelijoilla saa olla lippaissa max. 100 kuulaa! Lippaiden, ja kannossa olevien kuulien määrää ei ole rajoitettu.
-Pelissä on käytössä erityissääntöjä lukuunottamatta yhdistyksen pelisäännöt.
Osumasäännöt:
-Partiolla on 1 sidontaliina jokaista partion taistelijaa kohti.
-Osuma mihin tahansa pelaajaan kehon osaan tai kantamaan varusteeseen eliminoi pelaajan. Osuman saanut pelaaja asettuu maahan makaamaan ja voi huutaa lääkintämiestä.
-Pelaaja voidaan sitoa niin kauan kuin partiolla on käyttämättömiä liinoja. Liinat palautuvat takaisin käyttöön respauksen yhteydessä.
-Partio jolla ei ole yhtään käyttämätöntä liinaa jäljellä ja taistelun jälkeen toteaa jonkun partion taistelijan tarvitsevan sidontaa, on eliminoitunut. ELI TAISTELUN SAA KÄYDÄ LOPPUUN ENNENKUIN RESPALLE ON LÄHDETTÄVÄ.
Jääkärit (vastaostasto):
-Pelinjohdon alainen ryhmittymä
-Jääkäreiden eliminoinnista ei hyödy kukaan
-Partioi, vartioi, koittaa havaita sissipartioita--> havaittuaan tuhoaa

-Respa tilanteen mukaisella viiveellä
Radiokanavat:
Pelissä vapaasti käytössä PMR 446 radiot kanavilla 1-6. Kanava 7 on pelinjohdon kanava (hätätapauksessa voi käyttää pelinjohdon tavoittamiseen/tiedottamiseen esim. marjastajista).
Lupalappu:
Alle 18 v pelaajilta vaaditaan lupalappu, jonka voi tallentaa, tulostaa ja täyttää alapuolella olevasta linkistä. Laput kerätään paikanpäällä. Pelimaksu:
Yhdistykseen kuulumattomilta peritään 5€ suuruinen pääsymaksu, jolla katetaan pelin järjestelyyn menneitä kuluja. Jäsenille ilmainen! Pelimaksu kerätään paikanpäällä. Varaa tasaraha mukaan!
Kartta:
Peruskartta löytyy täältä.
Lisäksi saatavilla hyvin vanha suunnistuskartta
Sekä maanmittauslaitoksen aineistosta Karttapullautin-ohjelmalla "pullautettu kartta".
Kartta kannattaa kaikilla pelaajilla olla mukana, sekä sen kaveriksi kompassi sekä kynä, jolla voi objektien sijainteja sitten merkkailla.
Muuta:
Erityiset tarvittavat varusteet:
-Puhelin (vähintään 1 per ryhmä)
-Raatoliina!
-Jonkinlainen kamera tiedustelukäyttöön. (ryhmäkohtainen)
-Reppu tms, jossa kantaa objekteja.
-Valaisin (ainakin 1. per ryhmä)
-Lämmintä vaatetta yölle, muonaa, yms. mitä kuvittelee tarvitsevansa 24 h aikana.
-Ainakin 1 virallinen kartta per partio, missä koordinaatisto.
ILMOITTAUTUMINEN PELIIN TAPAHTUMAKALENTERISTA OHJEIDEN MUKAISESTI!
Kysymyksiä voi esittää tähän alle, tai tarvittaessa yksityisesti meikäläiselle yksityisviestillä.