Kulta-Ilves

Jutustelu peleistä.

Moderators: Gary, Federal

Post Reply
Vinku
Kaasukalle
Kaasukalle
Posts: 126
Joined: Sat 14 Jun, 2014 08:15:35

Kulta-Ilves

Post by Vinku »

YLEISET PELISÄÄNNÖT:
-Pelissä pätee JVI softin yleiset pelisäännöt

-Luomaa (joki) EI SAA YLITTÄÄ MUUALTA KUIN SILLAN KAUTTA! Yli ei saa kahlata/hypätä tms. Vain siltojen kautta mahdollista ylittää!

-Eliminoituminen: Normaalisti osumasta voi jäädä odottamaan sitomista (kaikilla 1x sidontaliina, kaikki saa sitoa yhdenkerran kenet tahansa. Toisesta osumasta eliminoituu). 10min vuotoaika eli jos sinua ei sidota n. 10minuutin kuluessa osuman saatuasi joudut menemään respalle. Sidontaa odottavan pelaajan voi eliminoida puukottamalla (kosketus pelaajaan riittää).

-'kultaharkko' pelialueella. 10x25x50 asia. Ei saa siirtää muutakuin suursäkillä vetämällä suunnistusrastien jälkeen. Peittää/vartioida saa ennenkin jos löytyy.

-Miinat:
Vain pioneeri saa purkaa/asentaa. Vain silloille saa laittaa miinoja. Jos ei ole pioneeria voi kuka tahansa pelaaja ottaa miinan ja uhrata itsensä (pistää sen kappaleiksi polvea vasten ja lähtee respalle. Uhrautuvaa ei voi sitoa. 1 pelaaja per miina tarvitaan uhrautumiseen). Miinoitetun sillan yli ei voi kulkea kukaan ennenkuin miinat on räjäytetty/purettu.

-Respaus:
*Lähtöpaikoilla 15min välein (eli tasalta, 15 yli, puolelta, 15 vaille). Sidontaliinat nollautuvat
*Liikuteltavalla respalla 10min respausaika (lähtee siitä kun pelaaja saapuu respalle. Lääkintämiehen oltava läsnä kokoajan.)
*Liikutettava respa RAUHOITETTU 50Metrin matkalta!! Eli sinne ei eikä sieltä ammuskella eikä sen läheisyydessä!
*Liikutettava respa ei saa olla 100metriä lähempänä mitään siltaa!
*Lääkintämies voi 'kouluttaa' jostain muusta lämärin antamalla nauhan hänelle ja menettää itse kyvyn käyttää liikuteltavaa respaa
*Liikutettavaa respaa voi kantaa kuka tahansa. Jos saa osuman on se ripustettava puuhun 'ristit piiloon' jolloin se ei ole aktiivinen. Aktiivinen respa perustetaan ripustamalla se puuhun ristit ulospäin.
*liikutettavan respan voi purkaa milloin tahansa ja kuljettaa uuteen paikkaan.
*Jos lääkintämies hylkää respan 50m kauemmaksi ottamatta sitä kantoon se 'vapaata riistaa'


TEHTÄVÄLISTA:
-Kellosalkku/tarvikevarasto:
*Kellosalkkuun kun saa osapuoli 15min aikaa saa ottaa tarvikevarastolta 1x tarvikkeen. Kellosalkkua saa pitää hallussa max 30min kerralla jonka jälkeen vetäydyttävä 100m päähän ja päästettävä toinen osapuoli sinne. Myöhemmin voi tottakai yrittää ottaa uudestaan haltuun. Jokaisesta 15min pätkästä saa yhden 'tarvikkeen'
*Mitään tarvikkeita ei saa ottaa ilman hankittua 15min aikaa.

-Sillanrakennusvärkit ovat yksi tarvike, muita tarvikkeita muunmuassa miinoja (2x saa per 15min ottaa), siirrettävä respapiste, kultaharkonveto säkki.

-Silta:
*Kun sillanrakennustarvikkeet on osapuolen hallussa saa rakentaa sillan joen yli. Rami tarkastaa sillan vahvuuden. Potkimalla sitä ei saa rikkotuksi saada!
*Ensimmäinen tarvikkeet saanut osapuoli valitsee paikan ja toinen osapuoli joutuu rakentamaan sillan väh. 100m päähän ensimmäisten sillasta.

-Suunnistus sillanrakennuksen jälkeen:
*Suunnistusryhmässä min. 10 henkilöä
*Aloittaa menemällä ensimmäiselle rastille (jojolla purkki joka ilmoittaa sen). Laitetaan purkki rastilla olevaan kannuun->otetaan uusi purkki seuraavalle rastille->jatketaan rastien kiertämistä kunnes viimeisellä rastilla oleva purkki viedään jojolle.

-Kultaharkon etsintä/kuljetus
*Ilmoitetaan koordinaatit suunnistuksen jälkeen.
*Kultaharkkoa saa kuljettaa vain varustepisteeltä löytyvällä suursäkillä

LISÄTEHTÄVIÄ JOS AIKAA JÄÄ KULTAHARKON KULJETUKSEN JÄLKEEN:
-Kannujen keräys:
*Suunnistuskannujen keräys. Tarkoitus saada 'jono' aakkosten mukaan kannuista esim BCD kannut itselle joka 3 pistettä. (ACE olisi vain 1 piste jne.)

-Jojojen suunnistuksessa saama purkki sisältää paikan jossa 2x kanisteria jotka molemmat saatava haltuun ja vietävä omalle lähtöpaikalle.
Post Reply