Kaasu vai Co2 Pistooli?

Kaikki varustukseen liittyvä jutustelu

Moderators: Gary, Federal

Kaasu vai Co2?

Co2 ?
11
52%
Kaasu ?
10
48%
 
Total votes: 21

User avatar
Kokardi65
verkkari-vemputtaja
verkkari-vemputtaja
Posts: 51
Joined: Wed 17 Sep, 2008 21:55:31
Location: Seinäjoki

Post by Kokardi65 »

omassa maruin pistoolissa olen käyttänyt cyper gunin plow back kaasua
joka tuntuu olevan hieman tehokkaampaa kuin maruin kaasu,green kaasua en ole kokeillut voisi olla ettei oma ase sitä kestäisi
User avatar
Lerssi
verkkari-vemputtaja
verkkari-vemputtaja
Posts: 18
Joined: Thu 10 Apr, 2008 19:31:43

Post by Lerssi »

No suosittelen CO2 jos ajattelit talvellakin pelata koska oma CO2 toimii ainakin täydellisesti talvella ja toissa vuonna oli talvena lainassa kaverilta kaasu sig ja 2 kutia ampui ja sen jälkeen ei toiminut eli kaasu on kesä ase.
User avatar
Kokardi65
verkkari-vemputtaja
verkkari-vemputtaja
Posts: 51
Joined: Wed 17 Sep, 2008 21:55:31
Location: Seinäjoki

Re: Kaasu vai Co2 Pistooli?

Post by Kokardi65 »

jep, jep ei tuo kaasu pistooli(M1911A1)näytä toimivan oikein talviolosuhteissa,niin että pitäisi kait sitten hommata tuollainen CO2 coltti talvitaistoa varten.Milgearissa näyttäisi olevan KJ worksin sekä well:n valmistamaa metalli versiota mutta kumpi,vai kumpikin,vai joku muu
http://www.milgear.fi/kauppa/index.php?cPath=25_42_97
-jm-
sohvakenraali
sohvakenraali
Posts: 1898
Joined: Sat 25 Aug, 2007 17:16:24
Location: Jalasjärvi

Re: Kaasu vai Co2 Pistooli?

Post by -jm- »

Mä en noista M1911A1 aseista tiedä, mutta mulla on KJ:n Co2 Beretta ( http://www.milgear.fi/kauppa/product_in ... ts_id=1809 ) ja se on kyllä eri päheen tuntuinen mutka.
Näyttäisi toimivan ainakin muutaman asteen pikkupakkasilla.
Ilmeisesti blowback haukkaa kaasua niin paljon, että yhdellä kapselilla tuntuisi ampuvan 2-3 lippaallista.

EDIT: Oli vastaus jäänyt jostain syystä kesken. Laitoin aivoitukseni päätinkiin.
-Minkä ketteryydessä häviän, sen painossa voitan-
User avatar
Kokardi65
verkkari-vemputtaja
verkkari-vemputtaja
Posts: 51
Joined: Wed 17 Sep, 2008 21:55:31
Location: Seinäjoki

Re: Kaasu vai Co2 Pistooli?

Post by Kokardi65 »

kyllä,kyllä näyttäisi tuo KJ olevan vissiin tällä hetkellä hyvä co2 ase,mutta pitää vielä vähän kattella sivuja,kun näyttäisi nuo lumetkin sulavan sopivasti lämpötilan noustessa
User avatar
Mazor
kapiainen
kapiainen
Posts: 529
Joined: Fri 05 Oct, 2007 10:32:33
Location: Seinäjoki

Re: Kaasu vai Co2 Pistooli?

Post by Mazor »

Itse suosittelen kyllä kaasupistoolia vara-aseeksi. Tiedän toki hiilidioksidin edut, mutta ei ole kovin tervettä kantaa vara-asetta, joka ampuu kovempaa kuin pääase. Ja kun yleensä vara-ase kaivetaan esiin tilanteissa jossa etäisyydet ovat lyhyitä ja ampuminen refleksinomaista.

Ja parhain ympärivuotinen vara-ase on kyllä vemppupistooli, toimii varmasti. Tai sitten sen sähköistetty isoveli eli sähkövemppu.
KOVA-Osasto + Pappa-Tiimi
-jm-
sohvakenraali
sohvakenraali
Posts: 1898
Joined: Sat 25 Aug, 2007 17:16:24
Location: Jalasjärvi

Re: Kaasu vai Co2 Pistooli?

Post by -jm- »

Mazor wrote:Itse suosittelen kyllä kaasupistoolia vara-aseeksi. Tiedän toki hiilidioksidin edut, mutta ei ole kovin tervettä kantaa vara-asetta, joka ampuu kovempaa kuin pääase. Ja kun yleensä vara-ase kaivetaan esiin tilanteissa jossa etäisyydet ovat lyhyitä ja ampuminen refleksinomaista.
Olen osittain samaa mieltä, osa CO2 aseita ampuu tolkuttoman kovaa, osa pitkälti yli 100m/s.
Kronotin oman KJ:n CO2 blowback pistoolin ja se ampui 0,2g:n kuulalla n. 95m/s.
-Minkä ketteryydessä häviän, sen painossa voitan-
Post Reply