Pelin aikana huutelu

Jutustelu peleistä.

Moderators: Gary, Federal

-jm-
sohvakenraali
sohvakenraali
Posts: 1898
Joined: Sat 25 Aug, 2007 17:16:24
Location: Jalasjärvi

Re: Olen pahoillani huutelustani...

Post by -jm- »

Kabizza wrote:Huusin myös näille pienemmille jotka tuntuivat vähän modettavan.
Oman kokemuksen mukaan nämä pienimmät ja siis samalla nuorimmat kyllä tunnustavat todella hyvin osumat.
Enemmän ongelmia olen huomannut joidenkin harvojen ikähaarukassa 12-16 pelaajien toiminnassa.
-Minkä ketteryydessä häviän, sen painossa voitan-
Nako_
Posts: 6
Joined: Sun 21 Oct, 2007 17:24:47
Location: Kurikka

Post by Nako_ »

Sama täällä. Aluksi luulin heidän olevan itseni ikäisiä tai vanhempia
Kabizza
Posts: 2
Joined: Sun 21 Oct, 2007 20:16:11

Post by Kabizza »

Anteeksi -jm- kun huutelin sun pojillesi ja parille muullekkin näissä tilanteissa.Olen myös huomannut tätä "modetusta" 12-16 iän välillä.Myönnän senkin että olen pari kertaa "modettanut" itsekkin mutta en tarkoituksellani,vahingossa vain.Niitä tapahtuu niin helposti kelle tahansa,kun esim. yrittää juosta pakoon hätäisesti vaikka jostakin puskasta,kun vihulaanen takana sitten ampuu armotta.Siinä helposti voi osua jos on hyvät matkat jne.Mutta sitä ei vaan huomaa hätäisessä tilanteessa. Kaikille sattuu tätä "modetusta", joko tulee vastaan tai itse vahingossa.

Parannan kyllä tapani tässä huutelussani. :-)
-jm-
sohvakenraali
sohvakenraali
Posts: 1898
Joined: Sat 25 Aug, 2007 17:16:24
Location: Jalasjärvi

Post by -jm- »

Kabizza wrote:Anteeksi -jm- kun huutelin sun pojillesi ja parille muullekkin näissä tilanteissa.
No problems.
Poikani ovat tottuneet huuteluun, rautanen kuri nääs :blackeye
-Minkä ketteryydessä häviän, sen painossa voitan-
Vulcan
sohvakenraali
sohvakenraali
Posts: 814
Joined: Sat 15 Sep, 2007 18:15:41
Location: Jalasjärvi

Post by Vulcan »

no ithsehän otan osumat aina kun tunnen ja/tai kuulen. HUUdan vain silloin kun joku ampuu kun poistun paikalta eliminoituna, mutta silloin kyllä mielestäin vähä saakin torua.
Predator
verkkari-vemputtaja
verkkari-vemputtaja
Posts: 18
Joined: Sun 11 Nov, 2007 21:17:10
Location: Kurikka

Post by Predator »

......


Sulta on nyt tullut ilmeisesti kolmeen ketjuun aika asiatonta juttua, kaksi niistä olen itse nähnyt. Tyylin on syytä muuttua jatkossa. -Gary
Kalliit aseet ja varusteet kasvattavat vain egoa, ei pelitehoa
Predator
verkkari-vemputtaja
verkkari-vemputtaja
Posts: 18
Joined: Sun 11 Nov, 2007 21:17:10
Location: Kurikka

Post by Predator »

No anteeksi kamalasti.. Itse en niin huutele ja offarilla ei viittisi ruveta sanomaan ku asia kuitenki ymmärretään väärin.. Onhan se huutelu typerää ja häiritsevää mutta en tiedä onko se loppujen lopuksi niin aiheetonta. Jos tuolle osuma ongelmalle voitaas jotaki tehdä niin tuo huuteluki varmasti loppuus ja ku itse en joka kerta lähtiä sillä mielellä että "se on kans joka paikas tälläästä". Joka kerta oon törmänny vähintään yhteen heppuun johon saa porata yhden jos toisenki lippaallisen ilman mitää vaikutusta.. Peliporukka ja paikka on parhaimpia lähiseudulla mutta tuo Godmodettaminen kaivaa tunnelmaa muiden alta aika lailla.. Tokihan se on harmittavaa kun pitkän juonittelun sitten päättääki satunnainen kuula mutta.. Eikös se ole pelin henki? :?

Ja tästä viestistä en itse ainakaa löytäny asiattomuuksia että jos tämä sais jäädä tänne..?

Ja -jm-, ehkä ne pienet modettaa meille ja sulle ei koska ne ei ehkä "pelkää" meitä kun nyt ei vielä raavaita miehiä olla joten meillehän sitä sopiiki modettaa... Eihän kukaa nyt näille pelien vanhimmille ja "kovimmille" pelaajille uskalla modettaa mutta meille vähä liianki kans ku meillä kurikkalaasilla ei niin oo sitä "sananvaltaa" täälä Jalasjärven peliis.. Toivottavasti ymmärrät mitä tarkootan etkä vedä hernettä nenään :?
Kalliit aseet ja varusteet kasvattavat vain egoa, ei pelitehoa
-jm-
sohvakenraali
sohvakenraali
Posts: 1898
Joined: Sat 25 Aug, 2007 17:16:24
Location: Jalasjärvi

Post by -jm- »

En toki vedä hernettä klyyvariin, tuohan pitää ottaa kehumisena. :blackeye
Meinaan vain, että en kyllä tunne itseäni "kovaksi" pelaajaksi, yleensähän olen ensimmäisten joukossa raahautumassa offarille.
Meikäläisessä on meinaan osumapintaa mihin osua ja nopeudesta ei voi meikäläisen kanssa puhua samassa virkkeessä. :lol:

Saattaa virkkeissäsi silti olla vinhasti perääkin, wanhan edessä käyttäytyminen saatta olla erilaista.
-Minkä ketteryydessä häviän, sen painossa voitan-
Predator
verkkari-vemputtaja
verkkari-vemputtaja
Posts: 18
Joined: Sun 11 Nov, 2007 21:17:10
Location: Kurikka

Post by Predator »

Niin, pieni karhu uskaltaa ärjyä muille pienille karhuille muttei isolle mutta iso karhu ärjyy kelle haluaa
Kalliit aseet ja varusteet kasvattavat vain egoa, ei pelitehoa
Vulcan
sohvakenraali
sohvakenraali
Posts: 814
Joined: Sat 15 Sep, 2007 18:15:41
Location: Jalasjärvi

Post by Vulcan »

Kyllä mielestäni nuo pienimmätt ottaa kaikkein helpoimmin osumat. Eikä se ole oikeen "sanavallasta" kyse taistelussa. Katosku silloin ei oikeen kerkiä vahtaamaan onko ampuja kihniöltä vai kurikasta. Eikä muutenkaa Rikiuksella ole esiintynyt modetusta niin paljon kuin mahdollista.
Lauri "Vulcan" Seppälä
User avatar
Vepemise
Kaasukalle
Kaasukalle
Posts: 130
Joined: Mon 17 Sep, 2007 22:10:23
Location: Kurikka

Post by Vepemise »

Ja täytyy sanoa, että rikiuksen modettaminen on PIENTÄ verrattuna mitä se oli Operation Fatherlandissa. Sielä sai haulikosta ladata 10-20 kuulaa, että tunnustus tuli.
Vesa "Vepe" Perkiö
User avatar
MikaLinna
sohvakenraali
sohvakenraali
Posts: 2405
Joined: Fri 24 Aug, 2007 22:35:39
Location: Jalasjärvi
Contact:

Post by MikaLinna »

On se näinkin että osalle porukasta huudellaan herkemmin, mistä sitten johtuu - iällä tai paikkakunnalla ei saisi olla mitään merkitystä näissä Rikiuksen peleissä vaan täällä pyritään käsittääkseni avoimeen ja kannustavaan pelikulttuuriin missä kaikki ovat samanarvoisia. Ja hei, ulkopaikkakuntalaisethan ovat meillä vieraina, ei kait me vieraita haluta kohdella siten että he eivät tulisi uudestaan ?

Silti, pitäisi pyrkiä toimintaan että ei huudeltaisi muutoin kuin vaaratilanteissa yms. Muita tilanteita varten peleissä on "tuomari" eli pelinvalvoja joka voi tarvittaessa puuttua ongelma-henkilön pelaamiseen. Ongelma-pelaajalla tarkoitan sitä pelaajaa joka
A) ei tunnusta selviä osumia systemaattisesti
B) huutelee tarpeettomasti tyyliin "eikö osu muka"

Molemmat tapaukset vievät kehitystä väärään suuntaan ja niihin on syytä puuttua jollakin lailla mutta aivan turha on alkaa ketään myöskään syyttelemään. Minusta oikea tapa on keskustella tauolla asiasta ilman sen suurempia tuntemuksia, monesti kun kysyy toiselta että "etkö huomannut kun vetäsin suhun lippaallisen metrin päästä" niin saa joko selvän syyn miksei toinen huomannut tai sitten niin naurettavan selityksen että muutkin osaavat vetää asiasta omat johtopäätöksensä - yhtä kaikki, tilanne ei todennäköisesti toistu seuraavassa erässä enää.

Tärkeintä on että näistä kuitenkin keskustellaan, vain sillä lailla ne virhetilanteet saadaan selvitetyksi. Mutta huutaminen kesken pelin puolin ja toisin ei paranna asiaa millään lailla, valitettavasti.

Ja juu, viimeksi taas itseltäni jäi huomaamatta yksi osuma siellä pellon reunassa ja tajusin vasta pois kävellessä (naama punoittaen) että se olikin varmaan kuula mikä aiemmin tetsariin läsähti kun luulin että lunta tippui :oops:
Team Linna :)
Mika Linna, GSM 050 3601046, mika.linna@gmail.com
Predator
verkkari-vemputtaja
verkkari-vemputtaja
Posts: 18
Joined: Sun 11 Nov, 2007 21:17:10
Location: Kurikka

Post by Predator »

No mä kai sitte oon vaan niin epäonnekas että mua tuloo aina ne samat hyypiöt vastaan.. Muttaku toisaalta on mahdotona porata midcapillinen yhteen äijään ilman halveksuvia katseita offarilla.. Mutta totuus on toinen etteikö sielä jotku harvat osumista huijaasi..

Mutta mä en jaksa uskoa jo pari vuotta softanneena että 15 metrin päästä voi ampua lippaalisen ohi ihmisen kokoisestaa maalista joka olisi edes puoliksi suojautuneena.. Toki erittäin harvoinhan noita nyt tulee vastaan, jotkut on todella hyvin asennoitunu softaukseen ja tunnustaa osuman vaikka se tulis ääneti yli 50m päästä ja ampujaa ei näkyisi missään. Tuollaasta se porukka sielä pääosin on ja sellaasen kans on mahtava elämys softata mutta silloin tällöin eksyy paikalle niitäki jotka ottaa omia vapauksia osumien suhteen..
Kalliit aseet ja varusteet kasvattavat vain egoa, ei pelitehoa
User avatar
MikaLinna
sohvakenraali
sohvakenraali
Posts: 2405
Joined: Fri 24 Aug, 2007 22:35:39
Location: Jalasjärvi
Contact:

Post by MikaLinna »

Predator wrote: Mutta totuus on toinen etteikö sielä jotku harvat osumista huijaasi..
Predator wrote: mutta silloin tällöin eksyy paikalle niitäki jotka ottaa omia vapauksia osumien suhteen..
Ainahan sekaan sopii jos jonkinlaista tahkonkiertäjää, näihinkin vaan tottuu ajan kanssa :D

Silti minusta tuntuu että koko ajan mennään parempaan suuntaan ja itse kun olen päässyt losottamaan niin aina vastustaja on sen tunnustanut; usein vain minuun osutaan ennen kuin ehdin vastustajaa edes nähdä :oops:
Team Linna :)
Mika Linna, GSM 050 3601046, mika.linna@gmail.com
Predator
verkkari-vemputtaja
verkkari-vemputtaja
Posts: 18
Joined: Sun 11 Nov, 2007 21:17:10
Location: Kurikka

Post by Predator »

Se vaan on pelin henki.
Kalliit aseet ja varusteet kasvattavat vain egoa, ei pelitehoa
Post Reply